ДАСУ ініціює зміни до методів розрахунку витрат на будівництво, щоб зменшити ризики корупції під час відновлення зруйнованих об’єктів. У фокусі — посилення фінансового контролю, оптимізація кошторисів та створення єдиного алгоритму моніторингу цін на будматеріали

«Замовник → підрядник → субпідрядник»: правове регулювання
Держаудитслужба підготувала пропозиції щодо удосконалення нормативно-правового забезпечення відбудови зруйнованих об’єктів, щоб:
- посилити фінансовий контроль за відновленням;
- оптимізувати витрати;
- заощадити бюджетні кошти.
Про це заявила голова Держаудитслужби Алла Басалаєва на презентації дослідження «Корупційні ризики під час будівництва, реконструкції, капітального ремонту цивільних об’єктів для відновлення України».
У Держаудитслужбі звертають увагу на системні проблеми у будівництві, які призводять до фінансових порушень та неефективних витрат, зокрема під час відновлення зруйнованих об’єктів.
Серед проблем:
- необґрунтовані зміни в умовах договорів ціни, вартості, складу та обсягів робіт чи матеріалів;
- відсутність єдиного алгоритму моніторингу цін на основні будівельні матеріали та вироби;
- відсутність у законодавстві чітких вимог до методів документування обсягів виконаних робіт;
- брак дієвих механізмів контролю за підписанням актів виконаних робіт, які можуть бути неякісними, незавершеними або мати недоліки.
За словами Алли Басалаєвої, зміни у підходах до розрахунків витрат на будівництво дозволять зекономити кошти під час відновлення.
Джерело: офіційний сайт ДАСУ
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
У консультації розглянемо, що таке корупційні ризики в публічних закупівлях та на що зважати замовнику під час планування закупівлі