Корупційні ризики у відбудові: аудитори вимагають оновлення правил розрахунку витрат

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

ДАСУ ініціює зміни до методів розрахунку витрат на будівництво, щоб зменшити ризики корупції під час відновлення зруйнованих об’єктів. У фокусі — посилення фінансового контролю, оптимізація кошторисів та створення єдиного алгоритму моніторингу цін на будматеріали

Корупційні ризики у відбудові: аудитори вимагають оновлення правил розрахунку витрат

«Замовник → підрядник → субпідрядник»: правове регулювання

Держаудитслужба підготувала пропозиції щодо удосконалення нормативно-правового забезпечення відбудови зруйнованих об’єктів, щоб:

  • посилити фінансовий контроль за відновленням;
  • оптимізувати витрати;
  • заощадити бюджетні кошти.

Про це заявила голова Держаудитслужби Алла Басалаєва на презентації дослідження «Корупційні ризики під час будівництва, реконструкції, капітального ремонту цивільних об’єктів для відновлення України».

У Держаудитслужбі звертають увагу на системні проблеми у будівництві, які призводять до фінансових порушень та неефективних витрат, зокрема під час відновлення зруйнованих об’єктів.

Серед проблем:

  • необґрунтовані зміни в умовах договорів ціни, вартості, складу та обсягів робіт чи матеріалів;
  • відсутність єдиного алгоритму моніторингу цін на основні будівельні матеріали та вироби;
  • відсутність у законодавстві чітких вимог до методів документування обсягів виконаних робіт;
  • брак дієвих механізмів контролю за підписанням актів виконаних робіт, які можуть бути неякісними, незавершеними або мати недоліки.

За словами Алли Басалаєвої, зміни у підходах до розрахунків витрат на будівництво дозволять зекономити кошти під час відновлення.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
29534

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8751

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
207

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
18852

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді