❗️Законопроєкт № 12414: заява від НАБУ і САП

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
НАБУ і САП виступили із офіційною заявою щодо законопроєкту № 12414, який, на їхню думку, знищує незалежність антикорупційної системи. Розбираємо, що саме змінює закон і які повноваження отримає Генеральний прокурор

Законопроєкт № 12414: як він вплине на НАБУ і САП

Межі відповідальності уповноваженої особи і керівника

Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) та Спеціалізована антикорупційна прокуратура (САП) оприлюднили офіційну спільну заяву щодо ухвалення Верховною Радою законопроєкту № 12414. У заяві йдеться про те, що внесені до документа зміни фактично нівелюють незалежність антикорупційних органів та посилюють контроль Генерального прокурора над їхньою діяльністю.

Згідно з ухваленим текстом, Генеральний прокурор:

  • отримує доступ до всіх справ НАБУ або може надати такий доступ будь-якому іншому прокурору;
  • має право давати обов’язкові письмові вказівки детективам НАБУ і, в разі їх невиконання, змінювати підслідність, передаючи справу іншим органам;
  • може закрити розслідування на вимогу сторони захисту;
  • сам вирішує спори про підслідність;
  • самостійно підписує підозри топпосадовцям.

Крім того, керівник САП втрачає можливість входити до групи прокурорів — це тепер вирішуватиме виключно Генеральний прокурор.

У НАБУ і САП наголошують, що такі зміни де-факто перетворюють незалежні антикорупційні органи на підрозділи Генеральної прокуратури. Це, за їхніми словами, ставить під загрозу реформу, яка вибудовувалася з 2015 року за підтримки міжнародних партнерів.

Антикорупційна інфраструктура, створена для ефективної боротьби з корупцією на найвищому рівні, може бути зруйнована. У своїй заяві НАБУ і САП закликали народних депутатів утриматися від остаточного голосування за закон, який, за їхніми словами, знищує незалежність системи розслідувань топкорупції.

Довідково: 22 липня Парламент проголосував в цілому за законопроєкт № 12414.

додаток

image69

Статті за темою

Усі статті за темою

Що таке конфлікт інтересів

Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
12860

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
17850

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
30981

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
9041

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
533

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді