❗️Законопроєкт № 12414: заява від НАБУ і САП

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
НАБУ і САП виступили із офіційною заявою щодо законопроєкту № 12414, який, на їхню думку, знищує незалежність антикорупційної системи. Розбираємо, що саме змінює закон і які повноваження отримає Генеральний прокурор

Законопроєкт № 12414: як він вплине на НАБУ і САП

Межі відповідальності уповноваженої особи і керівника

Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) та Спеціалізована антикорупційна прокуратура (САП) оприлюднили офіційну спільну заяву щодо ухвалення Верховною Радою законопроєкту № 12414. У заяві йдеться про те, що внесені до документа зміни фактично нівелюють незалежність антикорупційних органів та посилюють контроль Генерального прокурора над їхньою діяльністю.

Згідно з ухваленим текстом, Генеральний прокурор:

  • отримує доступ до всіх справ НАБУ або може надати такий доступ будь-якому іншому прокурору;
  • має право давати обов’язкові письмові вказівки детективам НАБУ і, в разі їх невиконання, змінювати підслідність, передаючи справу іншим органам;
  • може закрити розслідування на вимогу сторони захисту;
  • сам вирішує спори про підслідність;
  • самостійно підписує підозри топпосадовцям.

Крім того, керівник САП втрачає можливість входити до групи прокурорів — це тепер вирішуватиме виключно Генеральний прокурор.

У НАБУ і САП наголошують, що такі зміни де-факто перетворюють незалежні антикорупційні органи на підрозділи Генеральної прокуратури. Це, за їхніми словами, ставить під загрозу реформу, яка вибудовувалася з 2015 року за підтримки міжнародних партнерів.

Антикорупційна інфраструктура, створена для ефективної боротьби з корупцією на найвищому рівні, може бути зруйнована. У своїй заяві НАБУ і САП закликали народних депутатів утриматися від остаточного голосування за закон, який, за їхніми словами, знищує незалежність системи розслідувань топкорупції.

Довідково: 22 липня Парламент проголосував в цілому за законопроєкт № 12414.

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
27209

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8708

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
108

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
18613

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді