❗️Законопроєкт № 12414: заява від НАБУ і САП

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
НАБУ і САП виступили із офіційною заявою щодо законопроєкту № 12414, який, на їхню думку, знищує незалежність антикорупційної системи. Розбираємо, що саме змінює закон і які повноваження отримає Генеральний прокурор

Законопроєкт № 12414: як він вплине на НАБУ і САП

Перевірка та моніторинг закупівель

Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) та Спеціалізована антикорупційна прокуратура (САП) оприлюднили офіційну спільну заяву щодо ухвалення Верховною Радою законопроєкту № 12414. У заяві йдеться про те, що внесені до документа зміни фактично нівелюють незалежність антикорупційних органів та посилюють контроль Генерального прокурора над їхньою діяльністю.

Згідно з ухваленим текстом, Генеральний прокурор:

  • отримує доступ до всіх справ НАБУ або може надати такий доступ будь-якому іншому прокурору;
  • має право давати обов’язкові письмові вказівки детективам НАБУ і, в разі їх невиконання, змінювати підслідність, передаючи справу іншим органам;
  • може закрити розслідування на вимогу сторони захисту;
  • сам вирішує спори про підслідність;
  • самостійно підписує підозри топпосадовцям.

Крім того, керівник САП втрачає можливість входити до групи прокурорів — це тепер вирішуватиме виключно Генеральний прокурор.

У НАБУ і САП наголошують, що такі зміни де-факто перетворюють незалежні антикорупційні органи на підрозділи Генеральної прокуратури. Це, за їхніми словами, ставить під загрозу реформу, яка вибудовувалася з 2015 року за підтримки міжнародних партнерів.

Антикорупційна інфраструктура, створена для ефективної боротьби з корупцією на найвищому рівні, може бути зруйнована. У своїй заяві НАБУ і САП закликали народних депутатів утриматися від остаточного голосування за закон, який, за їхніми словами, знищує незалежність системи розслідувань топкорупції.

Довідково: 22 липня Парламент проголосував в цілому за законопроєкт № 12414.

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Притягнення до адмінвідповідальності: строки давності та найкоротший термін

КпАП встановлює чіткі строки, протягом яких уповноважена особа може бути притягнута до відповідальності. Зорієнтуємо, в який найкоротший строк можуть притягнути до адмінвідповідальності та як розраховувати строки
9210

Індикатори ризиків публічних закупівель 2025

У вересні 2024 року Мінфін оновив методику визначення та перелік індикаторів ризиків. Пояснимо, що собою являють індикатори ризику, як вони впливають на закупівлі та що потрібно враховувати замовникам у 2025 році
8335

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2025 році, які строки проведення моніторингу закупівлі, особливості під час воєнного стану — у консультації
8953

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
52887

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді