Роз'яснення НАЗК про викривачів у публічних закупівлях

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
шеф-редактор Експертус Держзакупівлі, Київ
НАЗК опублікувало пояснення, хто може бути викривачем та про які порушення повідомляють

Роз'яснення НАЗК про викривачів у публічних закупівлях Корупційні ризики у закупівлях

Викривач 

Про які порушення повідомляє 

Представники замовника: члени тендерних комітетів, уповноважені особи, посадові особи органів влади, держпідприємств або комунальних організацій 

  • Посадові особи замовника вимагали неправомірної вигоди;  

  • підрядники надали або обіцяли таку вигоду; 

  • штучно завищили очікувану вартість закупівлі;  

  • узгодили умови тендеру під заздалегідь визначеного учасника;  

  • неправомірно допустили або відхилили пропозиції учасників;  

  • підписали актів без фактичного постачання товарів або виконання робіт 

Уповноважена особа замовника 

Коли тендерну документацію навмисно сформували під одного постачальника близьку особу керівника, який став переможцем тендеру, а конкурентів дискваліфікували за формальними підставами 

Представники учасників торгів компаній-постачальників або підрядників 

Менеджер постачальника 

Коли посадова особа замовника вимагала 10% «відкат» за перемогу в тендері та обіцяла сформувати технічні вимоги так, аби пропозиції конкурентів не відповідали визначеним критеріям 

Представники органів контролю АМКУ, Держаудитслужба, Рахункова палата та інші уповноважені установи 

  • Порушення в процесі діяльності, що виходять за межі їх безпосередніх службових обов'язків; 

  • спроба підкупу після виявлення таких порушень 

Аудитори  

Пропозиція неправомірної вигоди від підрядника за мовчання після того, як виявили схеми у документах 

У НАЗК нагадують, що законодавство передбачає для викривачів: 

  • гарантії захисту; 
  • право на винагороду.
додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
29473

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8745

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
182

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
18811

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді