Роз'яснення НАЗК про викривачів у публічних закупівлях

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
шеф-редактор Експертус Держзакупівлі, Київ
НАЗК опублікувало пояснення, хто може бути викривачем та про які порушення повідомляють

Роз'яснення НАЗК про викривачів у публічних закупівлях Корупційні ризики у закупівлях

Викривач 

Про які порушення повідомляє 

Представники замовника: члени тендерних комітетів, уповноважені особи, посадові особи органів влади, держпідприємств або комунальних організацій 

  • Посадові особи замовника вимагали неправомірної вигоди;  

  • підрядники надали або обіцяли таку вигоду; 

  • штучно завищили очікувану вартість закупівлі;  

  • узгодили умови тендеру під заздалегідь визначеного учасника;  

  • неправомірно допустили або відхилили пропозиції учасників;  

  • підписали актів без фактичного постачання товарів або виконання робіт 

Уповноважена особа замовника 

Коли тендерну документацію навмисно сформували під одного постачальника близьку особу керівника, який став переможцем тендеру, а конкурентів дискваліфікували за формальними підставами 

Представники учасників торгів компаній-постачальників або підрядників 

Менеджер постачальника 

Коли посадова особа замовника вимагала 10% «відкат» за перемогу в тендері та обіцяла сформувати технічні вимоги так, аби пропозиції конкурентів не відповідали визначеним критеріям 

Представники органів контролю АМКУ, Держаудитслужба, Рахункова палата та інші уповноважені установи 

  • Порушення в процесі діяльності, що виходять за межі їх безпосередніх службових обов'язків; 

  • спроба підкупу після виявлення таких порушень 

Аудитори  

Пропозиція неправомірної вигоди від підрядника за мовчання після того, як виявили схеми у документах 

У НАЗК нагадують, що законодавство передбачає для викривачів: 

  • гарантії захисту; 
  • право на винагороду.
додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Пов’язані особи в публічних закупівлях 2025

Чи легко встановити, чи пов’язані особи під час тендеру? Не поспішайте відповідати на це запитання. Для початку ознайомтеся з ознаками та прикладами пов’язаних осіб. Вивчіть значущі судові рішеннями та алгоритми дій замовника, у разі встановлення пов’язаності під час проведення закупівлі
11961

Притягнення до адмінвідповідальності: строки давності та найкоротший термін

КпАП встановлює чіткі строки, протягом яких уповноважена особа може бути притягнута до відповідальності. Зорієнтуємо, в який найкоротший строк можуть притягнути до адмінвідповідальності та як розраховувати строки
10911

Індикатори ризиків публічних закупівель 2025

У вересні 2024 року Мінфін оновив методику визначення та перелік індикаторів ризиків. Пояснимо, що собою являють індикатори ризику, як вони впливають на закупівлі та що потрібно враховувати замовникам у 2025 році
8945

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2025 році, які строки проведення моніторингу закупівлі, особливості під час воєнного стану — у консультації
9621

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
55034

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді