НАЗК: як повернути у відкритий доступ раніше вилучені декларації

НАЗК роз'яснило особливості повернення у відкритий доступ раніше вилучених декларацій

НАЗК: як повернути у відкритий доступ раніше вилучені декларації

Чи вимагати інформаційну довідку з Реєстру НАЗК

Через повномасштабну війну Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) продовжує здійснювати визначені законом заходи безпеки стосовно декларантів задля дотримання балансу прозорості інформації і безпеки громадян. З 10 грудня 2023 року НАЗК відновило доступ до публічної частини Реєстру декларацій, попередньо вилучивши документи декларантів, які мали таке право після отримання відповідного подання. 

Однак до НАЗК все частіше надходять звернення про повернення декларацій суб’єкта декларування у відкритий доступ через припинення існування обставин, на підставі яких такі декларації були вилучені.

Що потрібно для цього зробити 

Перш за все, варто нагадати, що абсолютно всі вилучені декларації буде повернуто у відкритий доступ Реєстру з наступного дня після припинення або скасування воєнного стану.

В інших випадках це можливо зробити лише за ініціативи особи, яка вносила подання про вилучення декларацій з відкритого доступу Реєстру у разі припинення обставин, які були підставою застосування заходів безпеки. Важливо зазначити, що перевірити наявність підстав для зняття заходів захисту з декларанта має саме ініціатор такого подання.

Наприклад, якщо ініціатором подання про вилучення декларації був Генеральний Штаб ЗСУ, то звернутися до НАЗК з ініціативою про повернення її у відкритий доступ може лише Генеральний Штаб ЗСУ, незважаючи на те, що декларант демобілізований та почав працювати в певному органі влади. За таких умов теперішній роботодавець може ініціювати перед Генштабом питання про звернення до НАЗК щодо повернення декларацій свого працівника у відкритий доступ.

У свою чергу для повернення декларацій суб’єкта декларування у відкритий доступ:

  • ініціатор має звернутись до НАЗК, додавши списки декларантів відповідно до тих самих вимог, що й подання про вилучення;
  • лист має підписати особа, уповноважена на підписання подання, а сам лист має бути засвідчений печаткою органу.

За результатами розгляду листа, у разі відповідності його вказаним вимогам і можливості ідентифікувати осіб, зазначених у листі, НАЗК скасовує заходи безпеки та повертає декларації у відкритий доступ.

Звернення самих субʼєктів декларування, керівників органів, які не були ініціаторами вилучення декларації з відкритого доступу, а також третіх осіб з проханням повернути декларації до відкритого доступу НАЗК не будуть задоволені, а декларації будуть повернуті у відкритий доступ після завершення чи скасування воєнного стану в силу Закону.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15803

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44075

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7687

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5695

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді