НАЗК оприлюднило судову практику листопада щодо конфлікту інтересів у публічних закупівлях

В листопаді НАЗК виявило низку порушень та склало відповідні протоколи щодо конфлікту інтересів

НАЗК оприлюднило судову практику листопада щодо конфлікту інтересів у публічних закупівлях

Довіреність на участь у тендері — зразок

В листопаді 2024 року Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) виявило низку порушень та склало відповідні протоколи щодо конфлікту інтересів, зокрема:

  • щодо судді;
  • скерувало обґрунтовані висновки про вчинення адмінправопорушень, пов’язаних з корупцією при здійсненні закупівель товарів для будівництва фортифікацій;
  • внесло приписи щодо порушення вимог Закону України  «Про запобігання корупції» керівницею Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками тощо.

Так, НАЗК склало та скерувало до суду протокол за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, стосовно судді суду м. Південноукраїнськ (до 2024 року – Южноукраїнськ) Миколаївської області. Встановлено, що правопорушник як слідчий суддя у справі, всупереч вимогам ст. 28 ЗУ «Про запобігання корупції» та порушуючи положення ст. 80 КПК України, ухвалив рішення в умовах реального конфлікту інтересів. Він зобов’язав посадовців поліції розпочати досудове розслідування щодо оприлюднення в соціальних мережах списків осіб, які висловлювали підтримку присвоєнню цьому судді звання «Почесний громадянин Южноукраїнської міської територіальної громади».

В листопаді 2024 року Агентство скерувало  три обґрунтовані висновки про вчинення корупційних правопорушень. Зокрема, НАЗК направило два висновки до поліції в Дніпропетровській області щодо вчинення правопорушень, передбачених ст. 191 КК, посадовцями однієї з військових частин під час закупівель для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд. Товари було придбано за суттєво вищою у порівнянні з реальною ринковою ціною, що призвело до додаткових витрат на 9 млн грн

В результаті розгляду обґрунтованих висновків відкрито кримінальне провадження за фактом заволодіння бюджетними коштами посадовою особою у змові з фізичною особою-підприємцем через зловживання службовим становищем. Наразі триває досудове розслідування. Якщо провину посадовця буде доведено, йому загрожує покарання у вигляді позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Також НАЗК склало та скерувало до суду протокол про адміністративне правопорушення стосовно генерального директора комунального підприємства Київської міської державної адміністрації з охорони, утримання та експлуатації земель водного фонду Києва. Посадовець відмовив у наданні документів на запит Агентства, і, як наслідок, порушив вимоги ст. 12 Закону України «Про запобігання корупції». Документи, які запитувало НАЗК, стосувалися закупівлі за кошти місцевого бюджету послуг із буріння артезіанської свердловини вартістю майже 3, 5 млн грн у Деснянському районі столиці.

Також внесено приписи генеральному директору цього КП щодо усунення вказаного порушення, та київському міському голові для проведення службового розслідування цього факту і притягнення відповідальних осіб комунального підприємства до дисциплінарної відповідальності. 

До Головного управління поліції в Одеській області за результатами проведеного НАЗК моніторингу надіслано обґрунтований висновок щодо можливого вчинення адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією, передбаченого ст. 172-4 КУпАП. Фахівці Агентства встановили, що очільник підрозділу рятувальних робіт ДСНС продовжував обіймати посаду директора ТОВ після призначення на державну службу, а також  не передав частку в капіталі у встановлений 60-денний строк після призначення. Крім того, НАЗК внесло припис начальнику Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області через порушення ст. 36 Закону «Про запобігання корупції» його підлеглим.

Також в листопаді НАЗК внесло припис директору Державного центру зайнятості через порушення Чернігівським обласним центром зайнятості вимог законодавства щодо умов для повідомлення про корупцію і перевірки за повідомленнями викривачів. Інший припис винесено Голові Держлікслужби через неповідомлення посадовцем про конфлікт інтересів і невжиття заходів уповноваженим підрозділом для його врегулювання.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Інструкція з підготовки тендерної пропозиції

Підготувати тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації буває нелегко. Наша стаття зекономить ваш час, коли вирішите подати свою тендерну пропозицію на участь у публічній закупівлі
7063

Довідка про відсутність заборгованості на тендер

Замовники можуть встановити вимоги у тендерній документації щодо надання документального підтвердження відсутності в учасника заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів). Таким підтвердженням буде довідка про відсутність заборгованості, яку учаснику видає орган ДПС
31845

Обґрунтування аномально низької ціни – зразок

Замовник повинен відхилити тендерну пропозицію, якщо учасник не надав обґрунтування аномально низької ціни пропозиції. Пропонуємо експертний зразок повідомлення, який допоможе в роботі
6073

Навчання для учасників «Як взяти участь і перемогти в публічній закупівлі у Prozorro»

✔️Ґрунтовні лекції, що поєднують законодавчу базу та експертні висновки ✔️ Навчання у зручному онлайн-форматі ✔️ Відеопояснення від провідних експертів ✔️ Сертифікат про підвищення кваліфікації від Юридичного університету Ярослава Мудрого
921

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді