Київський окружний адміністративний суд своїм рішенням підтвердив правильність та законність вимог аудиторів щодо розірвання договору, укладеного між КП «Дирекція з капітального будівництва та реконструкції «Київбудреконструкція» та підрядною організацією, на суму 253,3 млн грн з реконструкції Бортницької станції аерації

Межі відповідальності уповноваженої особи і керівника
Улітку 2023 року замовник робіт – КП «Київбудреконструкція» – за результатами проведеної процедури публічних закупівель уклав з підрядником договір на виконання комплексу робіт з нарощення дамби та перемичок навколо мулових полів №1 та №2.
Аудитори Північного офісу Держаудитслужби провели процедуру моніторингу закупівлі та надали висновок про допущені замовником порушення.
Тендерна пропозиція переможця торгів не відповідала технічній специфікації щодо визначення витрат договірної ціни та вимогам охорони довкілля. Крім того, замовник відхилив пропозицію іншого учасника закупівлі, яка відповідала всім вимогам та була нижчою за пропозицію переможця на 14,3 млн грн.
Тому Держаудитслужба наполягла на розірванні договору, адже це б зекономило столичному бюджетну значну суму.
Не погоджуючись із таким висновком, «Київбудреконструкція» вирішила оскаржити його в суді. Одночасно комунальне підприємство, ігноруючи вимоги аудиторів, не зважаючи на судовий спір, продовжувало виконання договору та перерахувало підряднику всю суму – понад чверть мільярда гривень.
Матеріали за вказаним порушенням законодавства передано до правоохоронних органів для притягнення винних осіб до відповідальності.
Джерело: офіційний сайт ДАСУ
Дотримання порядку визначення предмета закупівлі сприяє безперебійній роботі, дозволяє зберегти кошти не тільки замовника, але й кошти уповноваженої особи, адже за порушення порядку визначення предмета закупівлі настає відповідальність у вигляді штрафу. Розглянемо це у статті
Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.