Президент своїм указом ввів в дію нове Рішення РНБО про застосування, скасування і внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)
        
        
            
 Межі відповідальності уповноваженої особи і керівника 
Персональні санкції застосовуватимуть до фізичних та юридичних осіб, переліки яких визначені у додатках до затвердженого рішення РНБО.
Санкції зокрема передбачають:
- блокування активів;
- обмеження торговельних операцій;
- обмеження, часткове чи повне припинення транзиту ресурсів, польотів та перевезень територією України;
- запобігання виведенню капіталів за межі України;
- зупинення виконання економічних та фінансових зобов'язань;
- анулювання або зупинення ліцензій та інших дозволів для здійснення певного виду діяльності;
- заборона участі у приватизації, оренді державного майна;
- заборона здійснення публічних та оборонних закупівель товарів, робіт і послуг;
- повна або часткова заборона вчинення правочинів щодо цінних паперів;
- припинення дії торговельних угод, спільних проєктів та промислових програм у певних сферах, зокрема у сфері безпеки та оборони;
- заборона передання технологій, прав на об'єкти права інтелектуальної власності.
Строк застосування санкцій – 10 років. Забезпечити реалізацію санкцій та відстежувати їхню ефективність має КМУ разом з СБУ та НБУ.
Джерело: Указ Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 серпня 2024 року «Про застосування, скасування і внесення змін до персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» від 21.08.2024 № 511/2024
            
         
        
            
                            
                    
                    На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
                    
                
                                            
                    
                    Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
                    
                
                                            
                    
                    В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
                    
                
                                            
                    
                    Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
                    
                
                                            
                    
                    У консультації розглянемо, що таке корупційні ризики в публічних закупівлях та на що зважати замовнику під час планування закупівлі