Мінінфраструктури надані рекомендації щодо централізованого водопостачання та водовідведення

АМКУ виявив низку проблемних питань, що неврегульовані нормативно-правовими актами у сфері централізованого водопостачання та водовідведення і можуть призводити до порушення законодавства про захист економічної конкуренції водоканалами

Мінінфраструктури надані рекомендації щодо централізованого водопостачання та водовідведення

ВЕБІНАР. Як оборонному замовнику правильно провести спрощену

До цих питань відносяться наступні:

  • розширення водоканалами переліку документів, необхідних для видачі технічних умов та відсутність механізму (порядку) розрахунку вартості таких технічних умов на приєднання до мереж централізованого водопостачання та водовідведення;
  • обмеження терміну дії технічних умов;
  • відсутність типового (примірного) договору між двома виконавцями послуг з централізованого водопостачання та водовідведення;
  • відсутність процедури відновлення надання таких послуг та методики розрахунку розміру плати за відновлення.

Тому 27 червня 2024 року Антимонопольний комітет України надав рекомендації Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури України щодо усунення причин виникнення порушень законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.

Рекомендації полягають у внесенні змін до нормативно-правових актів у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, а саме:

  1. врахувати в таких актах наявність різних категорій споживачів, різну складність об’єктів підключення та розробити механізм (порядок) розрахунку вартості технічних умов на приєднання до таких мереж, зокрема, в залежності від складності об’єкта підключення, а також інших обставин, передбачених законодавством, у тому числі, Правилами користування системами централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України» від 27 червня 2008 року № 190 (зареєстровані у Міністерстві юстиції України 07 жовтня 2008 року за № 936/15627 (зі змінами));
  2. врегулювати на нормативно-правовому рівні питання строків дії технічних умов, незалежно від зміни замовника або підприємства, установи та організації, які надали такі технічні умови, з урахуванням вимог ст. 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
  3. розробити типовий або примірний договір між суб’єктами господарювання, які є виконавцями послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення. В ньому істотними умовам передбачити, зокрема, права та обов'язки сторін договору, вартість послуг та відповідальність сторін договору;
  4. врегулювати процедуру відновлення щодо надання послуг з централізованого водопостачання/водовідведення та розробити методику розрахунку розміру плати таких послуг.

Про результати розгляду цих рекомендацій Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України має повідомити Комітет у двомісячний строк із дня їх отримання.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7214

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5331

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати - роз’яснюємо у статті
11193

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді