Мінінфраструктури надані рекомендації щодо централізованого водопостачання та водовідведення

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

АМКУ виявив низку проблемних питань, що неврегульовані нормативно-правовими актами у сфері централізованого водопостачання та водовідведення і можуть призводити до порушення законодавства про захист економічної конкуренції водоканалами

Мінінфраструктури надані рекомендації щодо централізованого водопостачання та водовідведення

Законодавчі зміни 2025 року, що має врахувати закупівельник

До цих питань відносяться наступні:

  • розширення водоканалами переліку документів, необхідних для видачі технічних умов та відсутність механізму (порядку) розрахунку вартості таких технічних умов на приєднання до мереж централізованого водопостачання та водовідведення;
  • обмеження терміну дії технічних умов;
  • відсутність типового (примірного) договору між двома виконавцями послуг з централізованого водопостачання та водовідведення;
  • відсутність процедури відновлення надання таких послуг та методики розрахунку розміру плати за відновлення.

Тому 27 червня 2024 року Антимонопольний комітет України надав рекомендації Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури України щодо усунення причин виникнення порушень законодавства про захист економічної конкуренції та умов, що їм сприяють.

Рекомендації полягають у внесенні змін до нормативно-правових актів у сфері централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, а саме:

  1. врахувати в таких актах наявність різних категорій споживачів, різну складність об’єктів підключення та розробити механізм (порядок) розрахунку вартості технічних умов на приєднання до таких мереж, зокрема, в залежності від складності об’єкта підключення, а також інших обставин, передбачених законодавством, у тому числі, Правилами користування системами централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України» від 27 червня 2008 року № 190 (зареєстровані у Міністерстві юстиції України 07 жовтня 2008 року за № 936/15627 (зі змінами));
  2. врегулювати на нормативно-правовому рівні питання строків дії технічних умов, незалежно від зміни замовника або підприємства, установи та організації, які надали такі технічні умови, з урахуванням вимог ст. 30 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
  3. розробити типовий або примірний договір між суб’єктами господарювання, які є виконавцями послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення. В ньому істотними умовам передбачити, зокрема, права та обов'язки сторін договору, вартість послуг та відповідальність сторін договору;
  4. врегулювати процедуру відновлення щодо надання послуг з централізованого водопостачання/водовідведення та розробити методику розрахунку розміру плати таких послуг.

Про результати розгляду цих рекомендацій Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України має повідомити Комітет у двомісячний строк із дня їх отримання.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

додаток

image28

Статті за темою

Усі статті за темою

Що таке конфлікт інтересів

Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
12810

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
17681

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
30921

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
9017

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
506

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді