Як в Україні вирішуватимуть проблему відходів від руйнувань війни

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Переробка будівельного сміття, яке утворилося внаслідок руйнувань, спричинених війною, може частково забезпечити Україну будівельними матеріалами, необхідними для її відбудови.

Як в Україні вирішуватимуть проблему відходів від руйнувань війни

Чи сумувати вартість авторського та технічного нагляду

За даними органів місцевого самоврядування, станом на початок 2024 року, на місцях тимчасового зберігання та полігонах накопичено близько 600 тисяч тонн відходів від руйнувань. І це обсяги, накопичені тільки на території підконтрольній Україні, без врахування відходів від руйнувань на тимчасово окупованих територіях та територіях активних бойових дій.

Під час круглого столу «Подолання наслідків війни: визначення обсягів та управління відходами від руйнувань», особливу увагу було приділено дотриманню затвердженого Урядом механізму управління таким типом відходів.

Він має 2 етапи:

  • на першому етапі, після проведення операцій з розмінування та створення безпечних умов для роботи, передбачено:
  • розчищення територій;
  • виокремлення небезпечних відходів зі складу відходів від руйнувань;
  • визначення власників;
  • демонтаж (в разі, якщо будівля не підлягає відновленню);
  • здійснення обліку відходів від руйнувань на місці утворення;
  • на другому етапі після первинного розчищення території:
  • відходи від руйнувань транспортуються до місць тимчасового зберігання (МТЗ);
  • проводиться фактичний облік;
  • після цього відходи від руйнувань зберігаються до етапу їх оброблення (відновлення);
  • або, за можливості, обробляються (відновлюються) на МТЗ.

Управління відходами передбачає:

  • сортування;
  • відокремлення небезпечних відходів;
  • мінімізація шкідливого впливу;
  • рециклінг (матеріали для повторного використання);
  • відновлення відходів (якщо вони підлягають переробці);
  • видалення (якщо не підлягають).

«Ми чітко розуміємо, що управління та переробка таких величезних масштабів потребуватиме значних фінансових, людських та технологічних ресурсів. Тому механізм управління відходами від руйнувань має впроваджуватися комплексно», – зауважила заступниця міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Наталія Козловська.

Основні напрямки:

  • створення необхідної нормативної бази щодо технології сортування й переробки відходів та налагодження відповідних технологічних процесів;
  • розроблення каталогу будівельної продукції, виготовленої із застосуванням сировини на основі перероблених відходів;
  • подальша розробка стандартів щодо виготовлення такої будівельної продукції.

Для ефективного управління відходами від руйнувань необхідні три компоненти:

  1. Державне регулювання та підтримка, нормативне та технічне регулювання процесів. 
  2. Підтримка міжнародних донорів – технічна та фінансова.
  3. Залучення всіх зацікавлених сторін, як виконавчих органів відповідних сільських, селищних, міських рад та військових адміністрацій для організації управління відходами, так і місцевого бізнесу та міжнародних партнерів.

«Поки в Україні немає традиції глибокої переробки будівельних відходів, показник ресайклінгу становить лише 6% від загальної кількості. Разом з тим, у баченні великої відбудови країни ці відходи ми розглядаємо як можливий майбутній ресурс для будівельної галузі» – зауважила Наталія Козловська.

Джерело: офіційний сайт Мінінфраструктури

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Проектно-кошторисна документація (ПКД)

Проєктно-кошторисна документація — це основний документ в будівництві, що закладає вимоги до об’єкта. Будь-яке будівництво починається з проектування та складання кошторису витрат. Але чи є розробка ПКД окремим предметом закупівлі, чи це частина робіт з будівництва, хто її має замовляти та на підставі якого документа розробляти? Експерт роз’яснює все детально
81967

Настанова з визначення вартості будівництва із змінами

Настанова з визначення вартості будівництва затверджена Наказом Мінінфраструктури 01 листопада 2021 № 281. З того часу Настанова зазнала 4-х змін. Скачайте актуальний текст цього нормативного документа разом із додатками
4815

Внесення змін до проектної документації

Замовник отримав розроблену проектну документацію, але кошти на її реалізацію було виділено невчасно. Коли можна було почати будівництво виникла необхідність внести зміни до проекту. Втім, договір на розробку проектної документації було укладено за результатами тендеру. Як діяти?
41779

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді