Національне агентство з питань запобігання корупції підключило до Єдиного порталу повідомлень викривачів (далі – Портал) Міністерство оборони України.

Повідомлення викривачів: хто і які порушення викриває
Відтепер його працівники можуть повідомляти (в тому числі й анонімно) про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень.
Наразі до цього Порталу підключено вже 106 публічних організацій, серед яких:
- спеціально уповноважені суб’єкти у сфері протидії корупції;
- міністерства;
- відомства;
- обласні державні (військові) адміністрації;
- міські та місцеві ради тощо.
Портал забезпечує цілодобовий відкритий доступ для подання повідомлень через внутрішні канали. Це – зручний і простий інструмент, який мінімізує людський фактор, унеможливлює втручання в систему і витік інформації. Тож, у випадку, коли стало відомо про факти корупційних правопорушень у організації, НАЗК просить повідомляти про них. Портал підкаже, як це зробити швидко і правильно.
Національне агентство закликає публічні органи, інституції та організації подавати документи згідно черговості для приєднання до Порталу, а також надає консультативну та практичну допомогу. Нагадаємо, 6 вересня 2023 року НАЗК запустило Єдиний портал повідомлень викривачів, на якому громадяни можуть повідомляти про факти корупції.
Портал – це один з інструментів реалізації антикорупційної політики, створення якого передбачено Законом України «Про запобігання корупції» та Державною антикорупційною програмою на 2023-2025 роки (ДАП). Тому забезпечення роботи спеціального ресурсу, на якому викривачі можуть безпечно повідомляти про факти корупції, є одним з пріоритетів НАЗК.
Джерело: офіційний сайт НАЗК
Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті