Уряд схвалив Дорожню карту реформування управління публічними інвестиціями

Уряд схвалив проєкт Дорожньої карти реформування управління публічними інвестиціями. Таким чином забезпечено виконання структурного маяка, передбаченого Меморандумом про економічну та фінансову політику з МВФ.

Уряд схвалив Дорожню карту реформування управління публічними інвестиціями

Зразок заявки на внесення закупівлі до річного плану закупівель

Ця дорожня карта є рамковим документом, що розроблений з урахуванням рекомендацій Світового банку та МВФ, кращих європейських практик, а також потреб у швидкому відновленні і післявоєнній відбудові. Метою Дорожньої карти є формування контексту, бачення, основних принципів та напрямів побудови цілісної, стійкої та ефективної системи управління публічними інвестиціями, яка забезпечує планування інвестиційних проєктів на основі стратегічних пріоритетів та середньострокової бюджетної рамки, здійснення їх відбору відповідно до уніфікованих та прозорих процедур і чітких критеріїв та реалізацію в межах запланованих строків та фінансування.

Зокрема, Дорожньою картою передбачено:

  • прийняття рішень про здійснення публічних інвестицій в рамках стратегічного та середньострокового бюджетного планування та створення Стратегічної інвестиційної ради;
  • поширення процедур управління публічними інвестиціями на всі інвестиційні проєкти, пов’язані з відбудовою, відновленням та розвитком, через єдине визначення публічного інвестиційного проєкту;
  • уніфікацію підходів до оцінки та відбору публічних інвестиційних проєктів, незалежно від джерел та механізмів фінансування, та створення єдиного проєктного портфелю для забезпечення пріоритезації та отримання доступу до фінансування;
  • оцінку Мінфіном фінансової сталості публічних інвестицій та посилення управління відповідними фіскальними ризиками;
  • створення на основі оновленої методологічної бази управління публічними інвестиціями єдиної ІТ-екосистеми;
  • розбудову спроможностей з управління публічними інвестиціями на центральному та місцевому рівні.

Етапи та шляхи реалізації дорожньої карти

Побудова цілісної, стійкої та ефективної системи управління публічними інвестиціями здійснюватиметься відповідно до цієї дорожньої карти до 2028 року шляхом реалізації ряду заходів двома етапами:

  • перший етап (2024-2025 роки) передбачає створення передумов для переходу до нової моделі управління публічними інвестиціями, включаючи:
  • законодавче унормування уніфікованих процедур управління публічними інвестиціями шляхом запровадження єдиного визначення публічного інвестиційного проєкту, розмежування між інвестиціями та іншими видами капітальних видатків (ремонтні роботи, невеликі закупівлі обладнання в рамках операційної діяльності тощо) та упорядкування нормативно-правової бази існуючих потоків капітальних вкладень як на центральному, так і на місцевому рівні;
  • запровадження стратегічного планування публічних інвестицій, включаючи створення Стратегічної інвестиційної ради та унормування підготовки Середньострокового плану пріоритетних публічних інвестицій разом з Бюджетною декларацією;
  • повне оновлення методологічної бази управління публічними інвестиціями для уніфікації підходів до підготовки, пріоритезації, оцінки та відбору публічних інвестиційних проєктів незалежно від джерел та механізмів фінансування, та створення єдиного проєктного портфеля для отримання доступу до фінансування;
  • удосконалення середньострокового бюджетного планування публічних інвестицій, оцінки різних аспектів фінансової сталості публічних інвестицій на різних етапах інвестиційного циклу та посилення управління фіскальними ризиками державного та місцевих бюджетів, пов’язаними з публічними інвестиціями, передусім щодо гарантій, ДПП та концесій;
  • інституційне забезпечення реалізації розширених завдань з управління публічними інвестиціями в Мінекономіки, Мінфіні та Мінінфраструктури;
  • створення ІТ-архітектури управління публічними інвестиціями на основі оновленої методологічної бази на принципах сумісності, включаючи єдиний банк проєктів, бюджетний модуль, електронні закупівлі та казначейське обслуговування;
  • розроблення навчальних програм та програм підвищення кваліфікації для фахівців з управління публічними інвестиціями і планів проведення навчань;
  • на другому етапі (2026-2028 роки) зусилля будуть зосереджені на імплементації нової моделі управління публічними інвестиціями, включаючи:
  • затвердження та реалізацію Середньострокового плану пріоритетних публічних інвестицій, підтримку актуальності єдиного портфеля проєктів;
  • подальше удосконалення середньострокового бюджетного планування публічних інвестицій та управління пов’язаними з ними фіскальними ризиками;
  • забезпечення підготовки, оцінки і відбору публічних інвестиційних проєктів на основі уніфікованих процедур;
  • цифровізацію процесу управління публічними інвестиціями для забезпечення його ефективності і прозорості, включаючи електронну подачу та відстеження документів, верифікацію поданої інформації, моніторинг реалізації, а також цифрові інструменти для спрощення підготовки, аналізу та оцінки проєктів;
  • розбудову спроможностей з управління публічними інвестиціями, включаючи створення та посилення відповідних окремих підрозділів в органах на центральному та місцевому рівні, створення центрів експертизи щодо підготовки та реалізації проєктів та механізмів залучення зовнішньої експертизи тощо.

Надалі доручено Мінфіну за участі Мінекономіки, Мін’юсту, Мінінфраструктури та інших заінтересованих сторін розробити та внести на розгляд Кабінету Міністрів план заходів щодо реалізації Дорожньої карти до 1 червня 2024 року.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Дефектний акт — зразок

На балансі кожного замовника перебуває хоча б один основний засіб. Коли настає час ремонтувати його або списати, необхідно оформити документи. Сьогодні розглянемо дефектний акт. Коли, хто та як має його оформити? Роз’яснення, зразок та бланк для вас — у статті
68138

Перелік робіт з поточного та капітального ремонту

Коли плануєте ремонт будівлі, буває важко визначитися належить предмет закупівлі до поточного чи капітального ремонту. Пропонуємо ознайомитися з переліком таких робіт, щоб обрати правильно код ДК
174

Закупівля додаткових робіт

Буває, що в процесі виконання договору підряду виникає потреба у додаткових аналогічних роботах, які не передбачав початковий проєкт та які пов’язані з предметом закупівлі основного договору. Дізнайтеся, як без порушень провести таку закупівлю
508

Як запланувати та провести закупівлю ремонту доріг

Замовникам складно знайти інформацію про закупівлю поточного ремонту доріг. Тому ми зібрали ключові аспекти в одній статті. Що буде предметом закупівлі? Якими законодавчими актами керуватися, коли закуповуєте поточний ремонт доріг? На що звернути увагу, щоб не допустити помилки під час закупівлі ремонту доріг?
11861

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді