Мета і завдання НАЗК — репутаційний тиск. Важливо, щоб таким компаніям було репутаційно не вигідно співпрацювати із агресором, вони закрили свій бізнес в росії та усвідомили позицію усього демократичного світу.
Які основні критерії потрапляння компаній до переліку «Міжнародні спонсори війни», які юридичні наслідки це має, хто може ініціювати внесення і як підприємства можуть вийти з цього переліку – з відповідями на ці запитання докладно можна ознайомитися на сайті «Війна і санкції».
Позиція НАЗК полягає в тому, що першочерговими кандидатами є ті компанії, що забезпечують державний та приватний сектор товарами і послугами критичного призначення, а також поповнюють бюджет країни, тим самим фінансуючи війну. Крім того, надають непряму підтримку військовим зусиллям росії (наприклад, сприяння російській пропаганді, мобілізаційній кампанії).
НАЗК запровадило цей інструмент влітку 2022 року. За цей час до переліку внесено 26 міжнародних компаній.
Нагадаємо, що перелік «Міжнародні спонсори війни» розроблено НАЗК та розміщено на порталі «Війна і санкції». Усі компанії, які співпрацюють з агресором і включені до реєстру «Міжнародні спонсори війни», вносяться до найбільшої в світі бази даних World-Check.
Джерело: офіційний сайт НАЗК