На думку Данила Гетманцева, запровадження в Україні «регуляторної гільйотини» й реформи адміністрування допоможуть українському бізнесу розвиватися і під час війни, і в мирний час.
Запис вебінару: Локалізація в закупівлях В Україні буде запроваджена так звана «регуляторна гільйотина», завдяки чому скасують механізми надання більшості дозволів. Залишаться лише ті, що є необхідними для збереження життя людей. Наприклад, атомні електростанції повинні мати дозволи.
Про це розповів народний депутат, голова Комітету ВР із питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.
«Законом у нас передбачено лише 120 дозволів, однак різноманітними підзаконними актами ця кількість збільшена фактично у п’ять разів. Це є стримувальним фактором у розвитку бізнесу, оскільки кожен із цих дозволів пов'язаний із процедурою видачі, перевірками, а все це створює корупційні ризики. З урахуванням нашої державної системи, що сформувалася за 30 років і дуже прихильна до корупційних проявів, це створює додаткове навантаження на бізнес під час війни», - сказав політик.
Данило Гетманцев переконаний, що дерегуляція системи видачі дозволів важлива не лише на час війни, її треба загалом кардинально переглянути.
Крім того, за словами народного депутата, в Україні для полегшення роботи бізнесу пропонується проведення податкової реформи адміністрування.
«Йдеться про податкову у смартфоні, коли фактично всі податкові процедури будуть здійснюватися в електронній формі. Підприємець чи фізична особа-платник податків не контактуватиме з державним органом. Це електронний аудит, передзаповнення податкової декларації тощо. Це надсучасна податкова служба за кращими європейськими зразками», - наголосив парламентарій.
Він додав, що ця реформа впроваджуватиметься протягом 2023 року.
Джерело: офіційний сайт ВРУ
Наталія Заєць консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ Скористайтеся покроковою інструкцією, щоб провести закупівлю в електронному каталозі із застосуванням запиту пропозицій постачальників за вимогами Особливостей та Порядку № 822
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
У консультації розглянемо, що таке корупційні ризики в публічних закупівлях та на що зважати замовнику під час планування закупівлі