На виконання державних контрактів/договорів, які укладені державними замовниками у сфері оборони, не поширюється заборона проводити передоплату загалом на період карантину та для окремих недоброчесних постачальників.
Запис вебінару про закупівлю ліків в е-каталозі КМУ вніс зміни до Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості оборонних закупівель).
Пункт 3, який доповнили підпунктом 3 Особливостей, передбачає, що окремі обмеження щодо попередньої оплати не поширюються на виконання державних контрактів (договорів), які державні замовники у сфері оборони уклали раніше та укладатимуть надалі з:
- вітчизняними та іноземними виробниками товарів, робіт і послуг оборонного призначення;
- вітчизняними та іноземними суб’єктами господарювання для виконання державних цільових оборонних програм;
- вітчизняними та іноземними суб’єктами господарювання, які здійснюють постачання, зокрема в режимі імпорту, товарів, робіт і послуг оборонного призначення згідно з переліками та обсягами закупівель товарів, робіт і послуг у разі, коли такі товари, роботи і послуги визначені пріоритетними державним замовником у сфері оборони.
Йдеться про обмеження, які встановлюють абзац 5 пункту 2, пункт 4 та абзац 2 пункту 6 постанови КМУ «Деякі питання щодо попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» від 04.12.2019 № 1070 (далі – Постанова № 1070).
Відтак, до зазначених оборонних контрактів/договорів не застосовують положень, що забороняють:
- на період дії карантину проводити попередню оплату товарів, робіт і послуг, що закуповують за бюджетні кошти, які встановлює пункт 15-1 постанови КМУ від 22.07.2020 № 641;
- проводити платежі з попередньої оплати виконавцям робіт, постачальникам товарів і надавачам послуг, які порушили умови договорів щодо попередньої оплати, укладених із розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів у мережі безпосереднього головного розпорядника бюджетних коштів.
Джерело: постанова КМУ «Про внесення зміни до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275» від 02.12.2022 № 1344
Наталія Заєць консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ
Скористайтеся покроковою інструкцією, щоб провести закупівлю в електронному каталозі із застосуванням запиту пропозицій постачальників за оновленими вимогами Особливостей та Порядку № 822
Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
Завершальним етапом розробки ПКД є експертиза. Дізнайтеся, в яких випадках вона обов’язкова, а в яких – ні
Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
Порушення умов приватизації може призвести до судових позовів і анулювання результатів торгів. Судова практика свідчить, що навіть незначні порушення процедур стають підставою для скасування угод. У статті розглянемо особливості приватизації державного та комунального майна, зокрема в умовах воєнного стану