Корупційні ризики в закупівлях: найпоширеніші чинники

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Чинники корупційного ризику — це умови та причини, що заохочують, викликають або дозволяють скоєння посадовою особою дій, які можуть призвести до вчинення корупційного правопорушення.

Корупційні ризики в закупівлях: найпоширеніші чинники

НАЗК виділяє наступні поширені корупційні чинники:

1. Недоброчесність посадових осіб

Недоброчесна поведінка посадових осіб спотворює принципи ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища, розвитку добросовісної конкуренції, а також призводить до фінансових втрат замовника, незаконного збагачення причетних осіб, отримання товарів/робіт/послуг неналежної якості та/або за завищеною вартістю.

2. Дискреційні повноваження

Законом України «Про публічні закупівлі» визначено процедурні межі та порядок дій посадових осіб замовника під час здійснення закупівель. Водночас низка дискреційних повноважень (змога діяти за власним розсудом, тобто обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке вони вважають найкращим за цих обставин), зокрема, під час планування закупівель, формування тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій створює умови для поширення корупційних практик.

3. Відсутність системи внутрішнього контролю

Поширеним чинником корупційних ризиків у сфері закупівель є відсутність у замовника комплексних політик та процедур, які передбачають розподіл функцій між структурними підрозділами для ефективного планування, організації та здійснення публічних закупівель, збереження активів органу, запобігання корупційним діям, а також виявлення їх.

За матеріалами НАЗК

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Що має знати закупівельник-початківець, або Публічні закупівлі з нуля

Цей день настав — особа вирішила присвятити себе і свою працю публічним закупівлям і стати уповноваженою особою, оскільки відповідає вимогам статті 11 Закону № 922 (має вищу економічну або юридичну освіту, її призначення не створює конфлікту інтересів тощо). Однак, оскільки цей вид діяльності для УО — новий, пропонуємо цю статтю, щоб звернути увагу на наріжні камені у сфері державних закупівель
7090

Листи Мінекономіки: державні закупівлі товарів робіт і послуг

Шукаєте всі актуальні розʼяснення Мінекономіки щодо публічних закупівель в одному місці? Зібрали добірку офіційних листів, які мають рекомендаційний характер, але допомагають краще орієнтуватися у складних питаннях закупівель та новаціях уряду
593

Державний замовник у сфері оборони

Закупівлі товарів, робіт і послуг, призначених для виконання державних програм у сферах національної безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони вважаються оборонними закупівлями. Їх проводять державні замовники у сфері оборони та/або служба державного замовника. Розглянемо детальніше, кого до них відносять та якими повноваженнями вони наділені
6135

Міжнародні закупівлі за грантові кошти

Міжнародні закупівлі за грантові кошти стали важливим аспектом реалізації проектів, що фінансуються як міжнародними організаціями, так і державами
726

Планування закупівель на наступний рік

Планування закупівель — це відповідальна справа. Під час планування закупівель на наступний рік замовнику слід пам’ятати, що це відповідальність не лише уповноваженої особи. Роз’яснюємо, як слід організувати планування закупівель на підприємстві, щоб забезпечити злагоджену взаємодію працівників
14613

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді