Що має вищу юридичну силу для уповноваженої особи — Закон № 922 чи Постанова № 169

Мін’юст свого часу пояснив, яким актом слід керуватись, коли виникає суперечність норм підзаконного НПА нормам закону України (лист від 30.01.2009 № Н-35267-18).

Що має вищу юридичну силу для уповноваженої особи — Закон № 922 чи Постанова № 169

Як відбувається нормативне регулювання у період дії воєнного стану

Зокрема, він вказав на рішення Конституційного Суду України від 17.10.2002 № 17-рп щодо повноважень ВРУ. У ньому зазначалося, що визначення ВРУ єдиним органом законодавчої влади означає, що жоден інший орган державної влади не уповноважений приймати закони.

Ще одна ознака, що вирізняє закон від інших НПА, — критерій регулювання найбільш важливих суспільних відносин. Стаття 92 Конституції України визначає питання (суспільні відносини), які можуть врегульовувати винятково закони України.

Вища юридична сила закону полягає також у тому, що всі підзаконні НПА:

  • приймають на основі законів;
  • не повинні за своїм змістом суперечити законам.

    Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України.

    Так, Президент України на основі та на виконання Конституції і законів України видає укази і розпорядження, які є обов'язковими до виконання на території України (ч. 3 ст. 106 Конституції України).

    КМУ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами ВРУ, прийнятими відповідно до Конституції та законів України (ч. 3 ст. 113 Конституції України).

    Тож, за позицією Мін’юсту, у випадку суперечності норм підзаконного акта нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу.

    Отже, те що Закон має вищу юридичну силу, сумнівів не викликає. Проте таку позицію Мін’юст висловив задовго до війни і вона не враховує умови воєнного стану.

    Статичний блок для новин

    Статті за темою

    Усі статті за темою

    Якими будуть закупівлі у 2023 році — коментар експерта

    Рік війни, 2022-й, був надскладним для закупівельників. Життя і робота під звуки сирен, кардинальні зміни у закупівельному законодавстві, адаптація до нових реалій. Було непросто, проте експерти застерігають, що й надалі перевести дух не вдасться. До чого готуватися закупівельникам у 2023 році та на що перейдуть головні акценти у закупівлях — ділимося
    7351

    Враховуємо санкційні заборони у вимогах до учасників

    Розбираємо санкційні списки України, кого стосуються санкції, чому їх застосовувати, які умови встановити та яка позиція органів контролю щодо врахування санкційних заборон у вимогах до учасників.
    5105

    Закупівля для об’єктів критичної інфраструктури - аналіз експерта

    Як закуповувати для об’єктів критичної інфраструктури? Пояснимо, коли замовник за Постановою № 169 може закупити потрібне за прямим договором, щоб забезпечити функціонування об’єктів критичної інфраструктури.
    6998

    Спрощена закупівля: етапи, строки, особливості

    Етапи, строки та «підводні камені» при проведенні спрощених закупівель у 2022 році роз’яснює експерт. Зверніть увагу на вимоги до закупівель в умовах воєнного стану щодо спрощених закупівель і збережіть цю статтю як дорожню карту для роботи.
    36728

    Гарячі запитання

    Усі питання і відповіді