Як відбувається нормативне регулювання у період дії воєнного стану
Зокрема, він вказав на рішення Конституційного Суду України від 17.10.2002 № 17-рп щодо повноважень ВРУ. У ньому зазначалося, що визначення ВРУ єдиним органом законодавчої влади означає, що жоден інший орган державної влади не уповноважений приймати закони.
Ще одна ознака, що вирізняє закон від інших НПА, — критерій регулювання найбільш важливих суспільних відносин. Стаття 92 Конституції України визначає питання (суспільні відносини), які можуть врегульовувати винятково закони України.
Вища юридична сила закону полягає також у тому, що всі підзаконні НПА:
- приймають на основі законів;
- не повинні за своїм змістом суперечити законам.
Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України.
Так, Президент України на основі та на виконання Конституції і законів України видає укази і розпорядження, які є обов'язковими до виконання на території України (ч. 3 ст. 106 Конституції України).
КМУ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також указами Президента України та постановами ВРУ, прийнятими відповідно до Конституції та законів України (ч. 3 ст. 113 Конституції України).
Тож, за позицією Мін’юсту, у випадку суперечності норм підзаконного акта нормам закону слід застосовувати норми закону, оскільки він має вищу юридичну силу.
Отже, те що Закон має вищу юридичну силу, сумнівів не викликає. Проте таку позицію Мін’юст висловив задовго до війни і вона не враховує умови воєнного стану.