Мінекономіки внесло на розгляд Кабміну законопроект про зміни до Закону «Про публічні закупівлі»

Міністерство економіки внесло на розгляд Уряду законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо удосконалення здійснення публічних закупівель».

Як розрахувати строк початку закупівлі

 Мінекономіки внесло на розгляд Кабміну законопроект про зміни до Закону «Про публічні закупівлі»

Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.

Зокрема законопроектом пропонується до Закону внести ряд змін ідеологічного характеру, а саме:

  • підвищити поріг з 200 тисяч гривень до 500 тисяч гривень для здійснення замовниками закупівель товарів та послуг шляхом застосування процедур закупівель, що забезпечить оперативне проведення закупівель, зменшення навантаження на орган оскарження та підвищення конкуренції на ринку;
  • запровадити можливість проведення замовниками процедури відкритих торгів для укладання зарезервованих контрактів, що надасть можливість посилити підтримку державою працевлаштування осіб з інвалідністю. Замовники матимуть можливість укладати зарезервовані контракти з учасником процедури закупівлі, який є виключно підприємством або організацією, що засноване(а) громадською організацією осіб з інвалідністю та отримало(а) дозвіл на право користування пільгами з оподаткування відповідно до законодавства за результатами проведення процедури закупівлі відкритих торгів з урахуванням особливостей, передбачених законопроектом;
  • регламентувати здійснення закупівель для боротьби з COVID-19 із застосуванням порядку проведення спрощених закупівель та/або з використанням електронного каталогу незалежно від вартісних меж таких закупівель на період дії встановленого Кабінетом Міністрів України карантину відповідно до Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб”. Перелік таких товарів і послуг пропонується затвердити Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади України, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я.

Поряд з цим за результатами практики застосування суб’єктами сфери публічних закупівель положень Закону виникла необхідність у вдосконаленні деяких існуючих в Законі механізмів, а саме є потреба у:

  • коригуванні підходу до визначення суб’єкта себе як замовника в розумінні Закону, зокрема пропонується абзац перший пункту 3 частини першої статті 2 Закону викласти в новій редакції для однозначного його трактування. Так, відповідно до законопроекту, якщо юридична особа забезпечує потребу держави або громади на підставі рішення органу держаної влади або місцевого самоврядування (у тому числі, на підставі нормативно-правового акта, установчих документів) та є розпорядником/одержувачем бюджетних коштів (або органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи, або у статутному капіталі державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків) є відповідно замовником в розумінні Закону та має проводити закупівлі у порядку, передбаченому Законом;
  • вдосконаленні порядку проведення спрощених закупівель, зокрема законопроектом пропонується надати право замовнику встановлювати кваліфікаційні критерії (матеріально-технічна база, працівники відповідної кваліфікації, аналогічні договори тощо), проводити закупівлю без застосування порядку спрощеної закупівлі, якщо спрощена закупівля за цим предметом закупівлі не відбулася, а також пропонується переглянути підстави для відхилення пропозиції та відміни спрощеної закупівлі з метою їх уніфікації з іншими процедурами закупівель, заборонити замовнику посилатися на конкретну марку, виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання тощо, відкоригувати норми статті 14 Закону для однозначного трактування її положень стосовно того, що вимоги до предмета закупівлі є невід’ємною частиною оголошення про проведення спрощеної закупівлі;
  • визначенні аномально низької ціни електронною системою закупівель виключно за результатами проведеного електронного аукціону;
  • перегляді переліку оприлюднення інформації в річному плані щодо виду закупівлі, а також інформації про закупівлю, яку замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель;
  • регламентації діяльності адміністратора електронної системи закупівель на рівні Закону;
  • доопрацюванні положень Закону стосовно зазначення замовником у тендерній документації переліку формальних помилок, що затверджується Уповноваженим органом, без необхідності їх опису та надання прикладів, оскільки саме наказом Уповноваженого органу надається вичерпний перелік таких формальних помилок разом з їх описом;
  • регламентації можливості продовження учасником процедури закупівлі строку дії своєї тендерної пропозиції з власної ініціативи у зв’язку із подовженням строків проведення закупівлі через оскарження такої процедури закупівлі;
  • доповненні Закону для недопущення дискримінації учасників-нерезидентів положенням відповідно до якого замовники від учасників-нерезидентів можуть вимагати виключно передбачені законодавством країни їх реєстрації документи, які подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції;
  • встановленні єдиного підходу до механізму відхилення та відміни процедур закупівель;
  • перегляді підстав для відмови в участі в процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону з метою посилення контролю за закупівлями та зменшення ризиків зловживань (як учасниками, так і замовниками);
  • регламентації необхідності оприлюднення в електронній системі закупівель суб’єктом оскарження/замовником рішення суду щодо рішення органу оскарження, прийнятого за результатами розгляду скарги, що було оскаржене суб’єктом оскарження/замовником до суду, протягом 10 робочих днів з дня набрання рішенням суду законної сили;
  • визначенні конкретної підстави для застосуванням переговорної процедури закупівлі замовниками, що зобов’язані здійснювати закупівлі через централізовану закупівельну організацію, а саме у разі відсутності конкуренції, у тому числі з технічних причин, яка має бути документально підтверджена.

Разом з тим законопроектом пропонується внести зміни до Закону України “Про запровадження нових інвестиційних можливостей, гарантування прав та законних інтересів суб’єктів підприємницької діяльності для проведення масштабної енергомодернізації” з метою узгодження з положеннями Закону порядку проведення процедури закупівлі енергосервісу шляхом внесення технічних правок.

Крім того, з метою забезпечення ефективного, прозорого здійснення публічних закупівель та належного функціонування електронної системи закупівель законопроектом до Закону пропонується внести правки технічного та нормопроектувального характеру, що забезпечить узгодженість його положень, та удосконалення застосування існуючих інструментів та механізмів здійснення закупівель.

Джерело:Проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо удосконалення здійснення публічних закупівель»



УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на розсилку від порталу «Держзакупівлі» та читайте важливі новини першими.

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
211

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2466

Локальний кошторис

Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
101

Приватизація комунального та державного майна в умовах воєнного стану

Порушення умов приватизації може призвести до судових позовів і анулювання результатів торгів. Судова практика свідчить, що навіть незначні порушення процедур стають підставою для скасування угод. У статті розглянемо особливості приватизації державного та комунального майна, зокрема в умовах воєнного стану
1204

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді