Закуповуєте додаткові товари, роботи чи послуги? Є нюанси

Вам виділено додаткові кошти на закупівлю, розпорядіться ними правильно. Адже закупити додатковий обсяг товарів, аналогічних робіт та послуги можна лише дотримавши всіх вимог Закону. Де найчастіше помиляються ваші колеги в додаткових закупівлях та як не отримати штраф, роз’яснюють наші експерти.

Зразки документів для вас:
НОВЕ! Положення про уповноважену особуСкачати зі змінами від 26.06.2021


Зазвичай у другій половині року з місцевих чи державного бюджетів замовникам виділяють додаткові кошти. Саме їх і використовують, щоб дозакупити товари, роботи чи послуги, яких потребує організація.

Закон № 922 передбачає можливість не застосовувати конкурентний відбір, щоб провести закупівлю додаткового обсягу товарів чи аналогічні роботи та послуги. Але тільки тоді, коли є всі умови, що визначає Закон.

Так, коли існують визначені пунктами 4 та 5 частини 7 статті 3 Закону № 922 умови, замовник має право закупити додаткові аналогічні товари, роботи чи послуги, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн. та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини 1 статті 3 Закону № 922, без застосування порядку проведення спрощених закупівель.

У такому разі потрібно лише обов’язково оприлюднити в ЕСЗ звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Якщо ж вартість додаткових аналогічних товарів робіт чи послуг дорівнює або перевищує вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини 1 статті 3 Закону № 922, замовник може застосувати переговорну процедуру. Однак лише тоді, коли для цього існують умови, що передбачені пунктами 4 та 5 частини 2 статті 40 Закону № 922.

Наші експерти проаналізували законодавчі норми та практику оприлюднення обґрунтувань закупівель і помітили поширені помилки.

Замовники під час переговорної процедури закупівлі в обґрунтуванні часто:

  • детально прописують види та обсяги додаткових товарів, робіт чи послуг;
  • наводять позитивні характеристики постачальника/виконавця основного договору та його технічного потенціалу.

Проте про найголовніше — посилання на документи, які підтверджують умови застосування переговорної процедури закупівлі, ймовірно, пам’ятають не всі замовники. Тому що такої інформації не мають.

Щоб уникнути таких помилок, обов’язково зазначайте в обґрунтуванні застосування переговорної процедури, зокрема:

  • інформацію про укладений основний договір про закупівлю (номер, дату, предмет договору, бажано — також посилання на ID закупівлі, за результатом якої його уклали);
  • посилання на документ (документи), що підтверджує необхідність закупівлі додаткових аналогічних товарів, робіт чи послуг у того самого учасника;
  • інформацію про загальну вартість додаткових аналогічних робіт чи послуг.

І пам’ятайте, застосування переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених Законом № 922, тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у порядку, встановленому статтею 164-14 КпАП. А саме — від 1500 до 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 25 500 до 51 000 грн).

Як дотримати законодавства про закупівлі, знають експерти Вищої школи Закупівельника. Зокрема на курсі «Національна сертифікація з публічних закупівель — 2021» на вас чекають:

  • Ґрунтовні знання з публічних закупівель: від складання річного плану до взаємодії з органами контролю
  • Навчання у зручному онлайн-форматі
  • Відеолекція від провідних експертів
  • Сертифікат про підвищення кваліфікації від Юридичного університету Ярослава Мудрого

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді