СИТУАЦІЯ
Частина автомобільної дороги державного значення пролягає через територію сільської ради. Чи може сільська рада брати участь у забезпеченні ремонту дороги державного значення?
РІШЕННЯ
Так, може. Пояснимо чому.
Статтею 7 Бюджетного кодексу України органам місцевого самоврядування надано право самостійно визначати напрями використання бюджетних коштів відповідно до законодавства України.
Зміни до бюджетного законодавства, а саме до Бюджетного кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР та Закону України «Про автомобільні дороги» від 08.09.2005 № 2862-IV, ухвалені ще в червні 2015 року, дають можливість місцевим громадам та органам місцевого самоврядування брати участь у забезпеченні ремонту та реконструкції системи доріг державного значення, які перебувають на території таких громад (на договірних умовах зі Службою автомобільних доріг України).
Тобто в разі наявного ресурсу органи місцевого самоврядування відповідно до підпункту «в» пункту 10 частини 1 статті 91 Бюджетного кодексу України можуть затверджувати місцеві програми з ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (на умовах співфінансування на договірних засадах).
Обсяг коштів на реалізацію цих програм визначають рішенням про місцевий бюджет з огляду на наявний фінансовий ресурс відповідного місцевого бюджету.
Договір, який укладають з територіальним підрозділом Служби автомобільних доріг України, є невід’ємною частиною такого рішення. Саме цим договором визначають умови спрямування та використання коштів відповідних місцевих бюджетів на цілі, пов’язані з реалізацією таких програм (спільне фінансування з визначенням часткової участі, перелік ділянок доріг державного значення, які пролягають через територію сільської ради, району, області і підлягають ремонту, виконавці робіт тощо).
Отже, відповідно до законодавства з місцевих бюджетів можуть здійснювати співфінансування ремонту доріг державного значення.