Бюджетні новації — 2017: на допомогу розпорядникам держбюджету

Автор
консультант з обліку та оподаткування, Київ
Запроваджені з початку року бюджетні новації внесли деякі корективи, зокрема до порядку передачі бюджетних призначень для реалізації державних інвестиційних проектів, обов’язку оприлюднення інформації головними розпорядниками. Тож розглянемо детально, на що потрібно звернути увагу розпорядникам

Головні розпорядники і розпорядники нижчого рівня за коштами держбюджету у 2017 році мають врахувати Закони України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» від 21.12.2016 № 1801-VIII (далі — Закон № 1801) та «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» від 20.12.2016 № 1794-VIII (далі — Закон № 1794), які набрали чинності 01.01.2017. Цими актами, зокрема, унесено корективи до бюджетного процесу в частині внесення змін до Держбюджету, розроблення і реалізації державних інвестиційних проектів, оприлюднення інформації головними розпорядниками.

PW_welcome_dz_webinar_29072024.jpg

Прогноз Держбюджету на плановий рік

У 2017 році для Уряду відтерміновано строк для уточнення та схвалення прогнозу Держбюджету на наступні за плановим два бюджетних періоди (2018-2019 рр.). Тож цьогоріч КМУ уточнюватиме і схвалюватиме його протягом І кварталу поточного року — до 01.04.2017 (абз. 9 ч. 1 ст. 21 Бюджетного кодексу України; БК). Нагадаємо, що раніше відповідний проект Держбюджету КМУ зобов’язувався уточнювати і схвалювати у місячний строк з дня опублікування закону про Державний бюджет України.

Внесення змін до Держбюджету

Порядок внесення змін до закону про Державний бюджет України, який визначено статтею 52 БК, оновився. Відтепер зміни до закону про Державний бюджет України можна вносити винятково законами про внесення змін до закону про Державний бюджет України на відповідний рік.

Як провести спрощену закупівлю на майданчику за 5 кроків

Державні інвестиційні проекти

Цьогоріч головним розпорядникам за коштами держбюджету потрібно стежити за строками розроблення або реалізації протягом бюджетного періоду державного інвестиційного проекту. Це пов’язано з новим механізмом перерозподілу між головними розпорядниками бюджетних призначень для реалізації державних інвестиційних проектів, який визначає частина 15 статті 23 БК.

Так, у разі порушення цих строків бюджетні призначення для реалізації такого проекту можуть передаватися для реалізації інших державних інвестиційних проектів від одного головного розпорядника коштів держбюджету до іншого головного розпорядника коштів держбюджету, бюджетні призначення щодо яких визначено у Законі № 1801. Факт відповідного порушення встановлює Міжвідомча комісія з питань державних інвестиційних проектів.

Передаватимуть бюджетні призначення згідно з рішенням КМУ, проект якого готуватиме Мінекономрозвитку на підставі рішення Міжвідомчої комісії з питань державних інвестиційних проектів. Проект рішення КМУ обов’язково погоджуватиме Комітет Верховної Ради України з питань бюджету.

Оприлюднення інформації головними розпорядниками

Нагадаємо, що головні розпорядники оприлюднюють шляхом розміщення на своїх офіційних сайтах:

  • паспорти бюджетних програм на поточний бюджетний період (включаючи зміни до паспортів бюджетних програм) — у триденний строк з дня затвердження таких документів;
  • звіти про виконання паспортів бюджетних програм за звітний бюджетний період — у триденний строк після подання таких звітів до Мінфіну (абз. 5 ч. 5 ст. 28 БК).

Водночас Законом № 1789 уточнено, що у триденний строк після подання цих звітів головні розпорядники починаючи з 2017 року оприлюднюватимуть інформацію про стан реалізації інвестиційних проектів за бюджетними програмами із зазначенням ступеня їх готовності та обсягів коштів, необхідних для завершення таких проектів.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді