Закупівля молочних продуктів: предмет один чи багато
Замовник має право не проводити тендер, якщо очікувана вартість предмета закупівлі не перевищить вартісних порогів, встановлених частиною 1 статті 2 Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-III (далі — Закон № 922). А саме:
- для товарів, послуг — 200 тис. грн;
- для робіт — 1,5 млн грн.
Для замовників, які провадять діяльність в окремих сферах господарювання, вартісні пороги дещо інші:
- для товарів, послуг —1 млн грн;
- робіт — 5 млн грн.
Якщо ж очікувана вартість предмета закупівлі є такою, як вартісні пороги або вищою, на таку закупівлю поширюється дія Закону № 922.
Та хоч як би там було, для кожної закупівлі замовник має правильно визначити предмет закупівлі.
Предмет закупівлі для товарів
Предметом закупівлі можуть бути товари, роботи чи послуги, які замовник закуповує у межах єдиної процедури закупівлі.
Товарами за Законом № 922 (п. 32 ч. 1 ст. 1) вважають:
- продукцію, об’єкти будь-якого виду та призначення, у т. ч. сировину, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані;
- послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.
Для товарів, як і для решти предметів закупівлі, Мінекономрозвитку як Уповноважений орган встановив порядок визначення предмета закупівлі. Його і має дотримати замовник.
Так, для товарів предмет закупівлі визначають за абзацом другим пункту 1 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 (далі — Порядок № 454). А саме:
- згідно з пунктами 17 і 32 частини 1 статті 1 Закону № 922;
- на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 23.12.2015 № 1749 (далі — Єдиний закупівельний словник);
- за показником четвертої цифри основного словника;
- із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Загальні правила для того, щоб визначити предмет закупівлі, ми з’ясували. Тепер можемо розглянути, яким він буде для молока, сметани, ряжанки.
Для молокопродуктів — коди різні
Предмет закупівлі для таких продуктів, як молоко, сметана, ряжанка, визначаємо за Єдиним закупівельним словником. Тож одразу і перевіримо, буде це один предмет закупівлі чи різні. Почнемо з молока.
Так, посилання на молоко знаходимо в групі з таким цифровим визначенням:
Код CPV | Опис | |
---|---|---|
03330000-3 | Продукція фермерського тваринництва | Farm animal products |
03333000-4 | Коров’яче молоко сире | Fresh cows’ milk |
Зустрічаємо такий товар, як молоко, й в іншій групі Єдиного закупівельного словника:
Код CPV | Опис | |
---|---|---|
15510000-6 | Молоко та вершки | Milk and cream |
15511000-3 | Молоко | Milk |
15511100-4 | Пастеризоване молоко | Pasteurised milk |
15511200-5 | Стерилізоване молоко | Sterilised milk |
15511210-8 | Ультрапастеризоване молоко | UHT milk |
15511300-6 | Знежирене молоко | Skimmed milk |
15511400-7 | Частково знежирене молоко | Semi-skimmed milk |
15511500-8 | Незбиране молоко | Full-cream milk |
А ось на такі товари, як сметана та ряжанка, в Єдиному закупівельному словнику прямого посилання немає. Натомість є така товарна група:
Код CPV | Опис | |
---|---|---|
15550000-8 | Молочні продукти різні | Assorted dairy products |
Отже, коди для наших товарів ми визначили, тож можемо перейти до висновків.
Якщо замовник закуповує не сире коров’яче молоко, а оброблене, він визначає предмет закупівлі на основі Єдиного закупівельного словника за таким показником четвертої цифри основного словника: 15510000-6.
Такі предмети закупівель, як сметана та ряжанка, за Єдиним закупівельним словником і показником четвертої цифри основного словника матимуть код: 15550000-6.
Тобто маємо справу з двома різними предметами закупівель, такими як:
- молоко;
- сметана з ряжанкою.
Тож, скажімо, якщо очікувана вартість цих двох різних предметів закупівель менша ніж 200 тис. грн, замовник запланує їх закупівлю в додатку до річного плану закупівель. А саму закупівлю проведе або через електронну систему ProZorro, або ж за укладеними прямими договорами.
Зауважимо: у разі закупівлі за прямими договорами не варто забувати оприлюднювати звіт про укладені договори. Форма цього звіту затверджена наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490.