Закупівля молочних продуктів: предмет один чи багато

Автор
експерт, консультантка з публічних закупівель, Київ
Чи потрібно групувати молоко, сметану, ряжанку в межах одного коду класифікатора? А може, їх вважати окремими предметами закупівлі за четвертою цифрою класифікатора? Тоді й без тендера можна обійтися

Замовник має право не проводити тендер, якщо очікувана вартість предмета закупівлі не перевищить вартісних порогів, встановлених частиною 1 статті 2 Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-III (далі — Закон № 922). А саме:

  • для товарів, послуг — 200 тис. грн;
  • для робіт — 1,5 млн грн.

Для замовників, які провадять діяльність в окремих сферах господарювання, вартісні пороги дещо інші:

  • для товарів, послуг —1 млн грн;
  • робіт — 5 млн грн.

Якщо ж очікувана вартість предмета закупівлі є такою, як вартісні пороги або вищою, на таку закупівлю поширюється дія Закону № 922.

Та хоч як би там було, для кожної закупівлі замовник має правильно визначити предмет закупівлі.

Предмет закупівлі для товарів

Предметом закупівлі можуть бути товари, роботи чи послуги, які замовник закуповує у межах єдиної процедури закупівлі.

Товарами за Законом № 922 (п. 32 ч. 1 ст. 1) вважають:

  • продукцію, об’єкти будь-якого виду та призначення, у т. ч. сировину, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані;
  • послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.

Для товарів, як і для решти предметів закупівлі, Мінекономрозвитку як Уповноважений орган встановив порядок визначення предмета закупівлі. Його і має дотримати замовник.

Так, для товарів предмет закупівлі визначають за абзацом другим пункту 1 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 (далі — Порядок № 454). А саме:

Якщо потрібно визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти), замовник може це зробити за показниками четвертої — восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, та за обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів.

Загальні правила для того, щоб визначити предмет закупівлі, ми з’ясували. Тепер можемо розглянути, яким він буде для молока, сметани, ряжанки.

Для молокопродуктів — коди різні

Предмет закупівлі для таких продуктів, як молоко, сметана, ряжанка, визначаємо за Єдиним закупівельним словником. Тож одразу і перевіримо, буде це один предмет закупівлі чи різні. Почнемо з молока.

Так, посилання на молоко знаходимо в групі з таким цифровим визначенням:

Код CPVОпис
03330000-3Продукція фермерського тваринництваFarm animal products
03333000-4Коров’яче молоко сиреFresh cows’ milk

Зустрічаємо такий товар, як молоко, й в іншій групі Єдиного закупівельного словника:

Код CPVОпис
15510000-6Молоко та вершкиMilk and cream
15511000-3МолокоMilk
15511100-4Пастеризоване молокоPasteurised milk
15511200-5Стерилізоване молокоSterilised milk
15511210-8Ультрапастеризоване молокоUHT milk
15511300-6Знежирене молокоSkimmed milk
15511400-7Частково знежирене молокоSemi-skimmed milk
15511500-8Незбиране молокоFull-cream milk

А ось на такі товари, як сметана та ряжанка, в Єдиному закупівельному словнику прямого посилання немає. Натомість є така товарна група:

Код CPVОпис
15550000-8Молочні продукти різніAssorted dairy products

Отже, коди для наших товарів ми визначили, тож можемо перейти до висновків.

Якщо замовник закуповує не сире коров’яче молоко, а оброблене, він визначає предмет закупівлі на основі Єдиного закупівельного словника за таким показником четвертої цифри основного словника: 15510000-6.

Такі предмети закупівель, як сметана та ряжанка, за Єдиним закупівельним словником і показником четвертої цифри основного словника матимуть код: 15550000-6.

Тобто маємо справу з двома різними предметами закупівель, такими як:

  • молоко;
  • сметана з ряжанкою.

Тож, скажімо, якщо очікувана вартість цих двох різних предметів закупівель менша ніж 200 тис. грн, замовник запланує їх закупівлю в додатку до річного плану закупівель. А саму закупівлю проведе або через електронну систему ProZorro, або ж за укладеними прямими договорами.

Зауважимо: у разі закупівлі за прямими договорами не варто забувати оприлюднювати звіт про укладені договори. Форма цього звіту затверджена наказом Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді