Нові нормативно-правові акти та зміни в законодавстві за квітень 2025 року, на які варто зважати замовнику

Підсумовуємо законодавчі нововведення квітня. Переконайтеся, що нічого не пропустили!

Дата набрання чинності

Суть змін

Підстава

23.04.2025

Доповнили перелік пріоритетних платежів за Порядком № 590

КМУ розширив перелік витрат другої черги, які здійснює Казначейство та його територіальні органи в особливому режимі в умовах воєнного стану.

Перелік платежів другої черги розширили витратами на:

оплату медичних послуг із здійснення забору, кріоконсервації та зберігання репродуктивних клітин військовослужбовців та інших осіб на випадок втрати репродуктивної функції під час виконання обов’язків з оборони держави, захисту Вітчизни та інших покладених на них обов’язків відповідно до законодавства;

заходи зі створення безбар’єрного простору.

Виключили платежі за витратами на:

реалізацію нового механізму фінансового забезпечення надання спеціалізованої медичної допомоги в окремих науково-дослідних установах Національної академії медичних наук. Цю реалізацію завершили через долучення з 01.01.2025 науково-дослідних установ НАМН, що надають спеціалізовану медичну допомогу, до програми медичних гарантій;

оплату послуг за договорами про медичне обслуговування населення з надання медичної допомоги методом трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів. Із 01.01.2024 послуги з надання медичної допомоги методом трансплантації органів та інших анатомічних матеріалів включені до програми медичних гарантій. Їх реалізовують за договорами про медичне обслуговування за цією програмою.

До переліку витрат, за якими здійснюється відкриття асигнувань із державного бюджету, додали витрати на оплату медичних послуг із здійснення забору, кріоконсервації та зберігання репродуктивних клітин військовослужбовців та інших осіб на випадок втрати репродуктивної функції під час виконання обов’язків з оборони держави.

Також термін «платіжні доручення» змінили на «платіжні інструкції»

Постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» від 21.04.2025 № 476

22.04.2025

Змінили строк дії експериментального проєкту виробництва, закупівлі та постачання боєприпасів

КМУ вніс зміни до Порядку реалізації експериментального проекту щодо розроблення, виробництва, закупівлі та постачання боєприпасів для сил безпеки та оборони України.

Передусім змін зазнав строк дії експериментального проєкту. Його реалізовуватимуть протягом воєнного стану, але не довше ніж протягом двох років з 22.04.2025.

Мінстратегпром за оновленим порядком надаватиме листи-підтвердження для разового дозволу на право імпорту товарів під час закупівлі вибухових речовин, засобів їх ініціювання, виробів та пристроїв, які містять вибухові речовини.  

Щоб отримати лист-підтвердження, виробники — виконавці державних контрактів на виготовлення та поставку боєприпасів мають подати заяву до Мінстратегпрому. Її подають у паперовій або електронній формі із застосуванням КЕП.

Мінстратегпром протягом п’яти робочих днів з дня, що настає за днем отримання заяви, перевіряє, чи відповідають:

відомості у заяві відомостям у реєстрі;

запланована закупівля меті експериментального проєкту.

Лист-підтвердження Мінстратегпром надсилає заявнику та Держекспортконтролю в паперовій або електронній формі. Якщо відомості про заявника в реєстрі відсутні або заявник надав недостовірні відомості чи не в повному обсязі, Мінстратегпром:

не надає лист-підтвердження;

повідомляє про це заявнику протягом п’яти робочих днів.

Відтепер виробники боєприпасів мають додати до звернень до міністерств, центральних органів виконавчої влади, підприємств копію листа-підтвердження, замість копії наказу Мінстратегпрому про внесення виробника до реєстру

Постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2023 р. № 763» від 18.04.2025 № 459

22.04.2025

КМУ затвердив Порядок контролю якості товарів, робіт і послуг оборонного призначення

КМУ затвердив Порядок проведення робіт з державного гарантування якості товарів, робіт і послуг оборонного призначення (далі — Порядок).

Порядок визначає механізм організації та проведення робіт з державного гарантування якості товарів, робіт і послуг оборонного призначення (далі — державне гарантування якості), які закуповують у вітчизняних суб’єктів господарювання для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони та суб’єктів господарювання (організацій) держав — членів НАТО і держав-партнерів під час реалізації зовнішньоекономічних договорів (контрактів) на закупівлю та постачання товарів, робіт і послуг оборонного призначення.

Державне гарантування якості передбачає такі роботи:

встановити вимоги щодо державного гарантування якості за результатами ідентифікації та аналізу ризиків;

сформувати запит на проведення робіт з державного гарантування якості;

розробити план заходів та робіт;

оцінити відповідність системи менеджменту якості учасника відбору (виконавця);

провести моніторинг функціонування системи менеджменту якості виконавця;

проінспектувати виробничі процеси;

сформувати звітні матеріали за результатами державного гарантування якості.

Роботи з державного гарантування якості проводить уповноважений орган / його представники, якщо державний замовник встановив відповідні вимоги, провів ідентифікацію, аналіз та оцінювання ризиків

Постанова КМУ «Про затвердження Порядку проведення робіт з державного гарантування якості товарів, робіт і послуг оборонного призначення» від 15.04.2025 № 452

17.04.2025

Чергові зміни в Особливостях здійснення публічних закупівель

КМУ розширив винятки, коли замовники можуть укладати договір про закупівлю без застосування відкритих торгів та електронного каталогу. Новий виняток має на меті забезпечити рекрутинг іноземців та осіб без громадянства.

Зміни внесли до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178.

Пункт 13 Особливостей доповнити підпунктом 23, що дозволяє укладати договір про закупівлю без застосування відкритих торгів та електронного каталогу у разі, коли здійснюється закупівля послуг, пов’язаних з перевезенням (транспортуванням) кандидатів для проходження військової служби з числа  іноземців або осіб без громадянства з території іноземних держав, їх харчуванням та проживанням

Постанова КМУ «Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо забезпечення рекрутингу іноземців та осіб без громадянства» від 15 квітня 2025 р. № 442

17.04.2025

Послуги та роботи протипожежного призначення не можна провадити на підставі декларацій

КМУ доповнив Перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану.

До Переліку додали послуги і роботи протипожежного призначення.

Зміни до Переліку набрали чинності 17.04.2025. Із цієї дати документом, який надає право на впровадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, вважається ліцензія.

Декларації про провадження діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, які подали до набрання чинності Постановою № 443, є дійсними протягом одного місяця з дня початку дії змін, тобто 17.04.2025.

Протягом місячного строку суб’єкти господарювання для продовження діяльності повинні отримати відповідні ліцензії, які ДСНС видає в електронній формі

Постанова КМУ «Про внесення зміни у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 березня 2022 р. № 314» від 15.04.2025 № 443

15.04.2025

Роботи на території атомної станції не потребуватимуть документів, що дають право на їх виконання

КМУ доповнив Перелік будівельних робіт які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію (далі — Перелік).

Перелік доповнили новим пунктом, що включає роботи, які виконують безпосередньо на території майданчику атомної станції:

заміна обладнання;

заміна технологічних систем та елементів;

пов’язані з цим роботи з реконструкції або капітального ремонту, які виконують під час планово-попереджувальних ремонтів або у міжремонтний період.

Метою виконання таких робіт є підвищення рівня безпеки, надійності та ефективності, продовження строку експлуатації конструкцій, систем та елементів ядерної установки

Постанова КМУ «Про внесення зміни до переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію» від 11.04.2025 № 415

11.04.2025

Приміщення закладів освіти можна надавати в оренду для проживання ВПО

КМУ дозволив надавати в оренду будівлі та приміщення закладів освіти для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб (ВПО).

Для цього доповнили положення Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою від 03.06.2020 № 483 (далі — Порядок).

Порядок міститиме новий розділ «Особливості передачі в оренду будівель, споруд, приміщень (їх окремих частин) закладів і установ освіти для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб».

Тож блансоутримувачі будівель, споруд, приміщень (їх окремих частин) закладів і установ освіти зможуть передати в оренду майно для тимчасового проживання ВПО.

Клопотання балансоутримувача включити майно до Переліку відповідного типу обов’язково повинен погодити засновник закладу чи установи освіти.

Строк оренди не може перевищувати трьох років після припинення чи скасування воєнного стану в Україні.

Орендарями, які надаватимуть приміщення закладів освіти державної та комунальної форми власності для тимчасового проживання ВПО, можуть бути:

державні та комунальні підприємства;

громадські об’єднання;

благодійні організації.

Те, що приміщення закладу освіти використовують за призначенням, балансоутримувач підтверджуватиме на початку навчального року та протягом останніх 12 місяців, які йому передували.

Порядок встановлює застереження, що зазначене майно закладів і установ освіти можна передати в оренду виключно для забезпечення тимчасового проживання ВПО, орендарі не можуть використовувати його  з комерційною метою та викупити

Постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку передачі в оренду державного та комунального майна» від 08.04.2025 № 395

01.05.2025

Продовжили спеціальні обов’язки ГК «Нафтогаз Трейдинг»

До 31 жовтня 2025 року включно ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» виконуватиме спеціальні обов’язки щодо забезпечення постачання природного газу виробникам теплової енергії та бюджетним установам.

Детально про закупівлю природного газу в ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» на період з 1 травня по 31 жовтня читайте тут:

dz.expertus.com.ua/recommendations/45698

Постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 19 липня 2022 р. № 812» від 11.04.2025 № 408

08.04.2025

Винятки з-поміж засобів інформатизації, до яких не застосовують вимог до створення і адміністрування

КМУ вніс зміни до Обов’язкових вимог до створення (модернізації, модифікації, розвитку), адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації, затверджених постановою від 21.02.2025 № 205 (далі — Обов’язкові вимоги).

Обов’язкові вимоги визначають загальні умови, зміст та перелік робіт під час створення, адміністрування та забезпечення функціонування в рамках Національної програми інформатизації таких засобів інформатизації, як:

комп’ютери;

електронно-обчислювальна техніка;

програмні продукти;

інформаційні системи або їх окремі елементи;

електронні комунікаційні мережі, які використовують для реалізації інформаційно-комунікаційних технологій.

З огляду на зміни дія Обов’язкових вимог не поширюватиметься на заходи створення, адміністрування та забезпечення функціонування засобів інформації, якщо їх здійснюють за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги

Постанова КМУ «Про внесення змін до Обов’язкових вимог до створення (модернізації, модифікації, розвитку), адміністрування та забезпечення функціонування засобу інформатизації» від 04.04.2025 № 382

08.04.2025

Застосування ступеня локалізації в договорах України з міжнародними донорами

КМУ оновив Порядок підготовки, реалізації, проведення моніторингу та завершення реалізації проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями, затверджений постановою від 27.01.2016 № 70 (далі — Порядок).

Дія Порядку поширюється на проєкти економічного і соціального розвитку України, що підтримуються за рахунок фінансових ресурсів міжнародних фінансових організацій, крім Міжнародного валютного фонду (далі — МФО), які залучають як позику чи кредит або під державні гарантії, або як грант.

Пункт 16 Порядку доповнили новим абзацом щодо застосування локалізації виробництва та недискримінації українських виробників.

Відтак,  якщо проєкт плану закупівлі передбачає придбання товарів, закупівлю яких відповідно до Закону № 922 здійснюють з урахуванням вимог щодо ступеня локалізації виробництва, у директивах делегації чи представникові України зазначатимуть положення з вимогами:

узгоджувати з МФО включення до договору України з МФО зобов’язань щодо локалізації;

не встановлювати жодних дискримінаційних технічних та/або кваліфікаційних вимог, які б обмежували можливість участі у закупівлі українських виробників

Постанова КМУ «Про внесення зміни до пункту 16 Порядку підготовки, реалізації, проведення моніторингу та завершення реалізації проектів економічного і соціального розвитку України, що підтримуються міжнародними фінансовими організаціями» від 04.04.2025 № 372

03.04.2025

Створять ЦЗО для Агентства відновлення

КМУ погодив пропозицію реалізувати протягом двох років експериментальний проєкт з діяльності ЦЗО для Державного агентства відновлення. Як ЦЗО визначили ДП «Інфраструктурні проекти», що належить до сфери управління Агентства відновлення.

Постанова, яка затверджує створення ЦЗО, також запровадить єдині стандарти систем контролю та рівень підзвітності.

ЦЗО закуповуватиме:

експертизу проєктів будівництва та технічний нагляд;

інженерно-консультаційні послуги;

будівельні роботи;

експлуатаційне утримання доріг

Постанова КМУ «Деякі питання реалізації експериментального проекту стосовно діяльності централізованої закупівельної організації у сфері управління Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури» від 01.04.2025 № 362

29.03.2025

Із 1 квітня ПАТ «Укрнафта» виконує спеціальні обов’язки щодо продажу природного газу

КМУ вніс зміни до Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затверджене постановою від 06.03.2022 № 222 (далі — Положення).

Із 1 квітня 2025 року на ПАТ «Укрнафта» покладають спеціальні обов’язки щодо продажу природного газу.

Крім того, нормотворці змінили термін, до якого ТОВ «Газопостачальна компанія «Нафтогаз Трейдинг» (далі — Нафтогаз Трейдинг) реалізовуватиме природний газ.

По 31 жовтня 2025 року включно Нафтогаз Трейдинг реалізує природний газ:

постачальникам природного газу в обсягах, необхідних побутовим споживачам, постачання яким такі постачальники здійснюють у відповідному періоді постачання, на підставі договору за цінами та на умовах згідно з додатком 1 Положення;

операторам газорозподільних систем у розмірі нормативних, понаднормованих втрат та виробничо-технологічних витрат, втрат, зумовлених воєнними діями та понесених у зв’язку із запобіганням / врегулюванням гуманітарних кризових ситуацій, на підставі договору купівлі-продажу природного газу за цінами та на умовах згідно з додатком 2 Положення.

Також Нафтогаз Трейдинг з дати укладення договорів про постачання до 31 жовтня 2025 року постачатиме природний газ суб'єктам господарювання, які провадять господарську діяльність з виробництва електричної енергії на теплових електростанціях, теплоелектроцентралях, газотурбінних та газопоршневих установках. Постачання відбуватиметься за оновленими цінами:

для теплоелектроцентралей, які виробляють електричну енергію в теплофікаційному циклі, — 18 тис. грн (з ПДВ) за 1000 куб. метрів газу;

для теплових електростанцій та теплоелектроцентралей, які виробляють електричну енергію в конденсаційному циклі, — 14 тис. грн (з ПДВ) за 1000 куб. метрів газу;

для газотурбінних та газопоршневих установок, які виробляють виключно електричну енергію, — 14 тис. грн (з ПДВ) за 1000 куб. метрів газу;

для газотурбінних та газопоршневих установок, які виробляють електричну та теплову енергію комбінованим способом, — 18 тис. грн (з ПДВ) за 1000 куб. метрів газу.

ПАТ «Укрнафта» по 31 жовтня 2025 року зобов’язане щомісяця здійснювати продаж природного газу власного видобутку.

Із 01.04.2025 по 31.10.2025 включно НАК «Нафтогаз України» зобов’язана придбавати природний газ у ПАТ «Укрнафта» за ціною 12 тис. грн з ПДВ за 1000 куб. метрів газу для формування ресурсу природного газу для:

побутових споживачів;

операторів газорозподільних систем у частині обсягу нормативних втрат та виробничо-технологічних витрат;

виробників електричної енергії;

виробників теплової енергії.

Вимоги оновленого Положення потрібно застосовувати з 1 квітня 2025 року

Постанова КМУ «Про внесення змін до Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу» від 28.03.2025 № 356

25.04.2025

У військових частинах запрацювали нові вимоги до списання пального

Міноборони внесло зміни:

до Порядку списання військового майна у Збройних Силах України та Державній спеціальній службі транспорту (далі — Порядок);

Інструкції з обліку військового майна у Збройних Силах України (далі — Інструкція).

Міноборони у пункті 4 розділу VI Порядку доповнив перелік облікових документів, на підставі яких складають Донесеннями про наявність та рух військового майна. Цей документ є підставою для списання пального у військовій частині.

Донесення складають на підставі записів у облікових документах:

дорожніх листах — при використанні наземних транспортних засобів;

польотних листах, стартових хронометражних журналах, формулярах двигунів, літаків, вертольотів, журналів підготовки літаків (прим. виділено пж доповнення), штурманських бортових журналах — при використанні літальних апаратів;

робочих листах агрегатів, машинних журналах електричних агрегатів — при використанні стаціонарних та пересувних агрегатів (станцій), силових агрегатів радіорелейних (тропосферних) станцій та апаратних наземних вузлів зв’язку, підвісних моторів для човнів;

у добових та вахтових (суднових) журналах — при використанні на кораблі (судні) пального, використаного електромеханічною частиною.

До донесення в обов’язковому порядку додають всі прибуткові та видаткові первинні документи за звітній період.

Для списання авіаційного пального до донесення також додають:

розрахунок витрати моторесурсу та пального, який складається на підставі вище зазначених облікових документів (в частині, що стосується використання літальних апаратів);

враховують дані планової таблиці польотів, об’єктивного контролю, роздавальних (здавальних) відомостей, накладних, чекових вимог, актів зняття залишків, записів в розділі 3 акта технічного стану військового майна (додаток 7 до Інструкції) про прийняте (передане) пальне з літальними апаратами.

Із Порядку списання прибрали норму, за якою списували пальне під час проведення випробувань. З Інструкції прибрали норму, що розрахунок витрати моторесурсу та пального складався на підставі планової таблиці польотів, формулярів літаків (вертольотів, двигунів), журналів підготовки літаків та стартових хронометражних журналів.

Окрім цього Міноборони затвердило нову форму Робочого листа агрегата (додаток 81 до Інструкції)

Наказ Міноборони «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства оборони України» від 05.02.2025 № 80

11.04.2025

Зміни в Порядку визначення предмета закупівлі

Замовники з 11.04.2025 визначають предмет закупівлі за оновленими вимогами. Адже набрали чинності зміни, які Мінекономіки внесло до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі — Порядок № 708).

Зміни в Порядку № 708, які слід враховувати:

у вимогах щодо визначення предмета закупівлі робіт потрібно разом із положеннями галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Укравтодору від 23.08.2011 № 301 (далі — ГБН Г.1-218-182:2011), враховувати положення національного стандарту ДСТУ 8747:2017 «Автомобільні дороги. Види та переліки робіт з ремонтів та експлуатаційного утримання» (далі — ДСТУ 8747:2017), затвердженого наказом ДП «УКРНДНЦ» від 20.12.2017 № 434 (оновлення пункту 4 розділу I Порядку № 708);

під час закупівлі будівель виробничого, невиробничого призначення та інженерних споруд різного функціонального призначення предмет закупівлі потрібно визначати за загальним порядком. Із Порядку № 708 вилучили норму, що вимагала у цьому випадку визначати предмет закупівлі за показником другого знака Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Держстату від 17.08.2000  № 507 (оновлення пункту 1 розділу II Порядку № 708);

у вимогах щодо визначення предмета закупівлі послуг з поточного ремонту тепер потрібно керуватися термінологією національного класифікатора НК 018:2023 «Класифікатор будівель і споруд», затвердженого наказом Мінекономіки від 16.05.2023 № 3573 (замість ДБН А.2.2-3:2014). А щодо ремонту автомобільних доріг —  разом із ГБН Г.1-218-182:2011 використовувати ДСТУ 8747:2017 (оновлення пункту 2 розділу II Порядку № 708);

у вимогах щодо визначення предмета закупівлі товарів (крім лікарських засобів) і послуг, необхідних для проведення навчально-тренувальних зборів збірних команд України з видів спорту, спортивних змагань, всеукраїнських масових фізкультурно-оздоровчих заходів, заходів з фізичної культури і спорту всеукраїнського та міжнародного рівня, у тому числі заходів із фізкультурно-спортивної реабілітації осіб з інвалідністю, забезпечення участі національних збірних команд України в міжнародних спортивних змаганнях, а також висвітлення таких спортивних заходів з видів спорту осіб з інвалідністю та їх фізкультурно-спортивної реабілітації з’явилася актуальна назва документа, до якого має бути включений такий захід, — Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань України (оновлення пункту 4 розділу IІ Порядку № 708);

Також змінилися формулювання у положеннях щодо визначення предмета закупівлі:

товарів і послуг, необхідних для реалізації проєктів та/або проведення заходів державної політики у сферах молодіжної політики, утвердження української національної та громадянської ідентичності всеукраїнського та міжнародного рівня (оновлення пункту 19 розділу II Порядку № 708),

товарів і послуг, необхідних для протокольного забезпечення візитів в Україну іноземних делегацій на чолі з главами оборонних відомств іноземних держав, їх заступниками та державними секретарями оборонних відомств іноземних держав, а також під час проведення заходів міжнародного співробітництва за участю Міністра оборони України, його заступників, державного секретаря Міністерства оборони України, Головнокомандувача Збройних Сил України, його заступників, начальника Генерального штабу Збройних Сил України та його заступників з офіційними представниками іноземних держав, дипломатичних представництв іноземних держав, представниками вищого військового керівництва іноземних держав, міжнародних організацій, акредитованих в Україні, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів або надання послуг окремо для кожного візиту та заходу (оновлення пункту 23 розділу II Порядку № 708)

Наказ Мінекономіки «Про затвердження Змін до Порядку визначення предмета закупівлі» від 31.01.2025 № 852

04.04.2025

Постійний контроль щодо оренди майна: дії балансоутримувача та орендодавця

Порядок виконання контрольних функцій у сфері оренди державного майна (далі — Порядок) визначив три види контрольних заходів у сфері оренди державного майна щодо виконання умов договору оренди та використання державного майна, переданого в оренду:

постійний контроль;

періодичний комплексний контроль;

позаплановий контроль.

Балансоутримувач під час постійного контролю перевірятиме:

1) документально:

чи надійшла орендна плата в розмірі, порядку та строки, встановлені договором оренди;

чи підписав орендар договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг;

2) з оглядом об’єкта оренди:

чи використовує орендар майно відповідно до цільового призначення, якщо орендар не має права використовувати майно за будь-яким іншим цільовим призначенням;

чи дотримується орендар обмежень щодо використання майна для розміщення об’єктів (у кількості не більше ніж п’ять категорій), якщо це визначено додатковими умовами оренди;

чи підтримує орендар об’єкт оренди в стані не гіршому, ніж на момент передачі його в оренду, з урахуванням нормального фізичного зносу;

чи відповідає площа зайнятого об’єкта оренди встановленим договором оренди вимогам;

у якому режимі орендар використовує об’єкт оренди, якщо це встановлено договором оренди.

Орендодавець під час постійного контролю перевірятиме, чи:

надходить плата за оренду державного майна до державного бюджету в розмірі, порядку та строки, встановлені договором оренди;

має орендар чинний договір страхування об’єкта оренди;

відповідає орендар вимогам частини 4 статті 4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 № 157-IX.

У разі порушень балансоутримувач та/або орендодавець складатимуть звіт у трьох примірниках. Форма звіту наведена в додатку до Порядку

Наказ ФДМУ «Про затвердження Порядку виконання контрольних функцій у сфері оренди державного майна» від 23.01.2025 № 103

01.04.2025

Вимоги до енергоефективності будівель за стандартом НЗЕБ

Із 1 квітня почали діяти вимоги до будівель з близьким до нульового рівнем споживання енергії (НЗЕБ), затверджені відповідним наказом Мінрозвитку від 06.02.2025 № 168.

У наказі затвердили вимоги, які дозволяють сертифікувати будівлі за стандартом НЗЕБ.

До будівель НЗЕБ встановили вимоги щодо:

класу енергоефективності будівлі;

показника споживання первинної енергії з невідновлюваних джерел енергії будівлею;

частки енергії, виробленої з відновлюваних джерел енергії;

теплотехнічних характеристик огороджувальних конструкцій будівлі;

повітропроникності будівлі;

інженерних систем будівлі.

Нагадаємо, що будівлі НЗЕБ — це будівлі з високою енергетичною ефективністю, де майже нульова або дуже незначна кількість необхідної енергії повинна надходити переважно з відновлюваних джерел енергії, вироблених на місці або поблизу

Наказ Мінрозвитку «Деякі питання запровадження вимог до будівель з близьким до нульового рівнем споживання енергії» від 06.02.2025 № 168

 

новини публічні закупівлі

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді