Публічні закупівлі: зміни за квітень 2024-го
Дата набрання чинності | Суть змін | Підстава |
Не набрав чинності | Знову оновили Перелік ТОТ і територій бойових дій Мінреінтеграції внесло чергові зміни до Переліку територій, на яких ведуть (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом від 22.12.2022 № 309 (далі — Перелік). Зміни стосуються, зокрема, територіальних громад Донецької, Сумської та Миколаївської областей | Наказ Мінреінтеграції «Про затвердження Змін до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» від 23.04.2024 № 120 |
27.04.2024 | КМУ продовжив дію положення про покладання спеціальних обов’язків на учасників ринку електроенергії КМУ вніс зміни до постанови «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії» від 05.06.2019 № 483. Відтак фіксована ціну на електроенергію діятиме для побутових споживачів на рівні 2,64 грн/кВт*год до 31 травня 2024 року. | Постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 5 червня 2019 р. № 483» від 26.04.2024 № 455 |
19.04.2024 | Оновили Перелік ТОТ і бойових дій Мінреінтеграції внесло чергові зміни до Переліку територій, на яких ведуть (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затверденого наказом від 22.12.2022 № 309 (далі — Перелік). Зміни стосуються, зокрема, територіальних громад Донецької, Сумської, Харківської, Херсонської та Чернігівської областей | Наказ Мінреінтеграції «Про затвердження Змін до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» від 12.04.2024 № 108 |
19.04.2024 | В Законі № 922 оновили порядок закупівлі ліків ВРУ відкоригувала законодавчі положення щодо закупівлі оригінальних (інноваційних) лікарських засобів за договорами керованого доступу. Змінами до Закону № 922 доповнили виняткові випадки, які передбачає частина 5 статті 3 Закону. Відтак дія Закону № 922 не поширюється на випадки, зокрема, якщо предметом закупівлі є оригінальні (інноваційні) лікарські засоби, що підлягають закупівлі за договорами керованого доступу, які відповідно до закону укладає МОЗ або за його дорученням ДП «Медичні закупівлі України з власником реєстраційного посвідчення на оригінальний (інноваційний) лікарський засіб або уповноваженим ним представником. Оригінальний (інноваційний) лікарський засіб — лікарський засіб, що був уперше у світі зареєстрований на основі повного комплекту документів щодо його якості, безпеки та ефективності/повної реєстраційної інформації (ч. 1 ст. 3 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» від 19.11.1992 № 2801-XII). На відміну від інших випадків, які передбачає частина 5 статті 3 Закону № 922, інформацію про таку закупівлю потрібно буде опублікувати в ЕСЗ. Так, за результатами такої закупівлі протягом трьох робочих днів з моменту укладення договору керованого доступу в ЕСЗ оприлюднюють звіт про цей договір, укладений без використання ЕСЗ. У цьому звіті зазначають інформацію про: заявника; міжнародну непатентовану назву лікарського засобу (за наявності); торговельну назву лікарського засобу; форму випуску та дозування лікарського засобу; строк дії договору керованого доступу. Нагадаємо, що в період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування положення частини 5 статті 3 Закону № 922 застосовують на умовах, визначених Законом (п. 3 Особливостей) | Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо договорів керованого доступу» від 21.03.2024 № 3622-IX |
13.04.2024 | Зміни до Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу До 31.08.2024 (включно) продовжили дію постанови КМУ «Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу щодо особливостей постачання природного газу виробникам теплової енергії та бюджетним установам» від 19.07.2022 № 812 та затвердженого нею Положення, щоб забезпечити гарантоване та безперебійне постачання природного газу виробникам теплової енергії для надання ними комунальних послуг споживачам в міжопалювальний період 2024 року. Також змінили відсотки розподілу та перерахування коштів для виробників теплової енергії, що надають послуги з постачання гарячої води в міжопалювальний період, та для виробників теплової енергії, що не надають послугу з постачання гарячої води в міжопалювальний період. Установили, що ТОВ «ГК «Нафтогаз Трейдинг» надає НКРЕКП: до 01.05.2024 перелік ліцензіатів у сфері теплопостачання, з якими укладено договори постачання природного газу на міжопалювальний період 2024 року; до 17 числа місяця, що настає за звітним (починаючи з 01.05.2024 та протягом міжопалювального періоду 2024 р.), обсяг заборгованості за використаний теплопостачальними та теплогенеруючими організаціями природний газ для виробництва теплової енергії з метою надання послуги з постачання гарячої води в міжопалювальний період. Передбачили, що НКРЕКП здійснить моніторинг використання коштів на діяльність з: виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, отриманих теплопостачальними та теплогенеруючими організаціями на поточні рахунки, трансфертів та іншої фінансової допомоги | Постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 19 липня 2022 р. № 812» від 12.04.2024 № 407 |
13.04.2024 | Оновили перелік ліків та медвиробів, що закуповуються для виконання програм та заходів з охорони здоров’я КМУ вніс зміни до постанови «Деякі питання закупівлі лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них» від 07.03.2022 № 216. Назву переліку лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуються на виконання відповідних угод (договорів), укладених особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я змінили на перелік лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них, що закуповуються за кошти державного бюджету для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я. Оновили редакцію розділу «Ендопротези і набори для імплантації» — тепер він містить медичні вироби для проведення ортопедичних, травматологічних та нейрохірургічних оперативних втручань. Оновили редакцію підрозділу «Гемостатичні засоби для місцевого застосування» підрозділу «Лікарські засоби для забезпечення лікування хворих із серцево-судинними та судинно-мозковими захворюваннями» розділу «Лікарські засоби та медичні вироби для закладів охорони здоровʼя для забезпечення лікування хворих із серцево-судинними та судинно-мозковими захворюваннями» — тепер він містить гемостатичні засоби або вироби для місцевого застосування. Також доповнили розділ «Медикаменти для громадян, хворих на первинні (вроджені) імунодефіцити» медикаментами для рідкісного імунного захворювання — хвороби Кавасакі. Додали новий розділ — «Медичні вироби для слухопротезування». Виключили у звʼязку з повним виконанням договорів розділи: «Реактиви для проведення масового скринінгу новонароджених фенілкетонурію, вроджений гіпотиреоз, муковісцидоз та адреногенітальний синдром»; «Закупівля високовартісного медичного обладнання для опорних закладів охорони здоровʼя у госпітальних округах та закладів охорони здоровʼя, які забезпечують надання інтенсивного лікування, медичного та лабораторного обладнання, для закладів охорони здоровʼя, що належать до сфери управління МОЗ та забезпечують токсиколого-гігієнічну оцінку та розроблення гігієнічних нормативів і регламентів»; «Витратні матеріали для визначення рівня глюкози в крові, глікованого гемоглобіну» | Постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 р. № 216» від 09.04.2024 № 397 |
12.04.2024 | Зміни до переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання КМУ вніс зміни до переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, затвердженого постановою КМУ від 07.06.2017 № 406 (далі — Перелік). Відтак пункт 21 Переліку зараховує до переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких обʼєкт не підлягає прийняттю в експлуатацію: нове будівництво; реконструкція; реставрація; капітальний ремонт обʼєктів казармено-житлового фонду військових містечок (крім житлових будинків), військових аеродромів, арсеналів, баз та складів, комунальних споруд, інженерних мереж, що за класом наслідків (відповідальності) належать до обʼєктів з незначними (СС1) та середніми (СС2) наслідками і які виконуються безпосередньо на території військових частин (підрозділів), установ та організацій Збройних Сил, Національної гвардії, Державної прикордонної служби та Служби зовнішньої розвідки у період дії воєнного стану в Україні та протягом року після його припинення чи скасування. До змін такі умови стосувалися здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії рф у Донецькій та Луганській областях | Постанова КМУ «Про внесення змін до пункту 21 переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію» від 09.04.2024 № 395 |
12.04.2024 | Скасували реєстр виробників і розповсюджувачів програмного забезпечення КМУ скасував реєстр виробників і розповсюджувачів програмного забезпечення, який до сьогодні вело Мінекономіки. Також втрачають чинність рішення про внесення в реєстр та відповідні свідоцтва, які надавалися бізнесу, представленому в реєстрі. Також КМУ скасував норму, яка визначала Мінекономіки за участі Генштабу ЗСУ головними виконавцями робіт з легалізації програмного забезпечення в органах влади та боротьби з його нелегальним використанням. Норма була ухвалена ще на початку 2000-х та нині втратила актуальність. Відповідно до рішення КМУ, інформація, що міститься в реєстрі, буде архівована та збережена | Постанова КМУ «Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 15 травня 2002 р. № 247 і визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 09.04.2024 № 389 |
10.04.2024 | НКРЕКП встановила нові граничні ціни на електроенергію на балансуючому ринку НКРЕКП внесла зміни до постанови «Про граничні ціни на ринку «на добу наперед», внутрішньодобовому ринку та балансуючому ринку» від 09.11.2023 № 2099. Ціна після змін: • максимальна: з 00:00 до 07:00 та з 23:00 до 24:00 — 4 000,00 грн/МВт•год; з 07:00 до 23:00 — 8 250,00 грн/МВт•год; • мінімальна — 0,01 грн/МВт•год Зміни не торкнулися цін на ринку «на добу наперед» та на внутрішньодобовому ринку | Постанова НКРЕКП «Про внесення зміни до постанови НКРЕКП від 09 листопада 2023 року № 2099» від 03.04.2024 № 653 |
04.04.2024 | Медзаклади зможуть облаштовувати укриття за кошти субвенції КМУ затвердив Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я (далі — Порядок). Порядок визначає, як надаватимуть субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я (ЗОЗ). Головний розпорядник субвенції — МОЗ. Розпорядників субвенції за місцевими бюджетами визначать рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства. Субвенцію спрямують винятково на реалізацію проєктів, пов’язаних із новим будівництвом, реконструкцією та капітальним ремонтом захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення у ЗОЗ комунальної форми власності. Кошти на реалізацію проєктів надаватимуть за таких умов, зокрема: проєкт реалізують в загальному, кластерному або надкластерному ЗОЗ спроможної мережі; проєкт реалізують на засадах співфінансування з місцевим бюджетом. Джерелами співфінансування з місцевих бюджетів не можуть бути кошти державного фонду регіонального розвитку та міжбюджетних трансфертів із державного бюджету місцевим бюджетам; ЗОЗ, в якому планують нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення, не має таких об’єктів, або має такі об’єкти, що потребують капітального ремонту, реставрації чи реконструкції; завершене будівництво об’єкта введуть в експлуатацію не пізніше 31 грудня 2024 року. Перелік проєктів формуватимуть обласні, Київська міська держадміністрації (військові адміністрації). Пріоритетність реалізації проєктів визначатимуть відповідно до таких критеріїв: територіальна наближеність ЗОЗ до територій активних бойових дій, тимчасово окупованих рф територій; наявність в лікарняному закладі автономного опалення, автономного водопостачання, автономного джерела електропостачання; наявність укладеного договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ за пакетами медичних послуг «Хірургічні операції дорослим та дітям у стаціонарних умовах» та «Стаціонарна допомога дорослим та дітям без проведення хірургічних операцій». Переліки проєктів затверджує МОЗ з урахуванням рекомендацій комісії, створеної для перевірки пропозицій від обласних, Київської міської держадміністрації (військових адміністрацій). МОЗ на основі рекомендацій подає до КМУ пропозиції щодо розподілу субвенції між місцевими бюджетами | Постанова КМУ «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування безпечних умов у закладах охорони здоров’я» від 02.04.2024 № 374 |
04.04.2024 | Субвенцію на придбання шкільних автобусів отримуватимуть громади, що гарантують співфінансування КМУ вніс зміни до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів, затвердженого постановою КМУ від 28.04.2023 № 418 (далі — Порядок). Відтак облдержадміністрації, військові адміністрації розподілятимуть субвенцію між бюджетами територіальних громад або закуповуватимуть шкільні автобуси для закладів освіти, які перебувають у комунальній власності громад, лише за наявності підтвердження щодо дотримання умов співфінансування та своєчасного використання субвенції у повному обсязі. Таким підтвердженням може бути гарантійний лист територіальної громади. Субвенцію розподілятиме між обласними бюджетами КМУ за поданням МОН. МОН готуватиме подання до КМУ та проєкт рішення щодо розподілу субвенції на основі отриманих пропозицій. Такі пропозиції має підготувати комісія МОН після аналізу потреби у шкільних автобусах пропорційно до кількості здобувачів освіти, яких потрібно буде підвозити до місць навчання. Виняток — заклади загальної середньої освіти, які розташовані на тимчасово окупованій території та мають лише дистанційну форму навчання. Щоб забезпечити ефективне використання субвенції, облдержадміністрації та військові адміністрації можуть перерозподіляти субвенцію між громадами (закладами освіти обласної комунальної власності) в межах затвердженого обсягу субвенції для відповідного бюджету | Постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів» від 29.03.2024 № 349 |