Як змінилися умови оплати для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони під час воєнного стану
Зміни запроваджує постанова КМУ «Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану» від 20.03.2022 № 335 (далі — Постанова № 335).
Розрахунок договірної ціни
КМУ визначив порядок, за яким на період воєнного стану слід визначати договірну ціну на постачання:
- товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони;
- інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України.
У таких випадках договірну ціну слід визначати на підставі калькуляції витрат, сформованої виконавцем державного контракту (договору) з урахуванням економічних показників діяльності підприємства на момент укладення державного контракту. Під час розрахунку ціни треба враховувати всі податки та збори, загальновиробничі, адміністративні, операційні та інші витрати виконавця, пов’язані з виготовленням товарів, виконанням робіт та наданням послуг.
Зважте, що під час розрахунку та встановлення цін наразі не потрібно застосовувати:
- положення щодо визначення ціни на основі розрахунково-калькуляційних матеріалів, які встановлює Порядок формування та коригування очікуваної вартості товарів, робіт і послуг оборонного призначення, закупівля яких здійснюється за неконкурентною процедурою, затверджений постановою КМУ від 17.03.2021 № 309;
- умови договорів, укладених відповідно до цього Порядку.
Погоджену сторонами ціну товарів (робіт, послуг) після укладення державного контракту (договору) не можна переглядати. Виняток — контракти на закупівлю за імпортом з вітчизняними суб’єктами господарювання, яким в установленому законодавством порядку надані повноваження на право здійснення імпорту товарів, робіт і послуг оборонного призначення.
Відповідальність за правильність розрахунку, обґрунтованість витрат за статтями калькуляції витрат несе виконавець державного контракту (договору).
БЕЗПЛАТНИЙ ДОСТУП ДО ЖУРНАЛУ "ДЕРЖЗАКУПІВЛІ"
Компенсаційні (офсетні) договори
КМУ визначив, що на період воєнного стану державні замовники у сфері оборони під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення компенсаційні (офсетні) договори не укладають (пп. 2 п. 1 Постанови № 335).
Умови передоплати під час закупівель
КМУ доповнив пункт 1 Постанови № 169 підпунктом 7 такого змісту:
«7) державні замовники у сфері оборони для здійснення попередньої оплати за капітальними видатками та за державними контрактами (договорами) можуть у разі потреби перераховувати кошти постачальникам товарів, виконавцям робіт і надавачам послуг (крім нерезидентів) на рахунки, відкриті на їх ім’я в державних банках, з подальшим використанням зазначених коштів виключно на цілі, визначені державними контрактами (договорами) про закупівлю товарів, робіт і послуг, з наданням підтвердних документів».
Отже, щоб державні замовники оплатили закуплене, постачальникам товарів, виконавцям робіт і надавачам послуг (крім нерезидентів) слід мати рахунок в державному банку. Нагадаємо, що державний банк – це банк, 100% статутного капіталу якого належить державі (ст. 7 Закону України «Про банки і банківську діяльність» від 07.12.2000 № 2121-III).
Умови укладених договорів
КМУ поширив дію Постанови № 335 й на чинні договори (контракти) на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України, які укладені до набрання чинності цією постановою, але які продовжують виконувати.
Із консультації «Закупівлі для сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану»
Любі читачі, команда Експертус Держзакупівлі продовжує працювати і надавати вам професійну підтримку.
Нагадуємо, що зараз усі матеріали сайту доступні вам без обмежень.
У разі, якщо вам потрібна консультація експерта чи детальніша інформаційна підтримка,
ви можете передплатити наш електронний журнал «Держзакупівлі».