Гарантійний лист: зразок, шаблон, бланк

UA RU
Автор
експерт, консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук
Отримали гарантійний лист від виробника? Переконайтеся, що документ оформлений правильно. Дізнайтеся, які реквізити мають бути на «гарантійці», хто підписує гарантійний лист та коли печатка — обов’язкова

Що таке гарантійний лист

Гарантійний лист — це один із видів службових листів. Його складають, щоб підтвердити:

  • фінансово-розрахункові зобов’язання або певні угоди;
  • умови чи можливість виконання зобов’язань представником, дилером чи дистрибютором.

Найчастіше гарантійні листи оформлюють, щоб підтвердити оплату, рідше — щоб гарантувати, що своєчасно та якісно виконають роботи, нададуть послуги, доставлять товари, нададуть гарантійне обслуговування тощо.

Коли учасник складає гарантійний лист, має врахувати:

  • вимоги тендерної документації до форми, суті та умов надання послуг, робіт.
  • зразок гарантійного листа у тендерній документації. У разі наявності зразка, учасник дотримується саме його.
  • точність, лаконічність та однозначні формулювання щодо гарантій саме того, що вимагає замовник.

service_zberigannya.gif

Сервіс «Строки зберігання документів»

Із сервісом швидко визначатимете, скільки зберігати закупівельні документи.

Знатимете мінімальний строк зберігання, а також чому його треба продовжити і на скільки.

Дізнатися строк зберігання

Гарантійний лист для тендера

Встановлюючи вимогу про гарантійний лист щодо гарантійного обслуговування слід ураховувати офіційно заявлені в паспорті товару строки гарантійного обслуговування, зокрема звертати увагу на точку їх відліку. Адже, це може бути як дата укладання договору, так і дата фактичної поставки товару або ж дата введення товару в експлуатацію. Як правило, виробники відштовхуються від дати поставки товару. Втім, учасник може запропонувати і свої додаткові гарантійні умови, що полягатимуть у збільшенні гарантійного строку чи точки його відліку.

Приклади

  1. виробник гарантує гарантійне обслуговування протягом 12 місяців з дати поставки, а учасник може гарантувати протягом трьох років з дати введення в експлуатацію. Такі умови свідчать, що учасник не лише перепродає товар, а й має потужності та дозвіл його обслуговувати;
  2. учасник гарантує гарантійне обслуговування товару протягом трьох років з дня введення товару в експлуатацію, за умови, що таке введення відбулося протягом трьох місяців з дати укладання договору (його розширені гарантійні умови можуть супроводжуватись додатковими ознаками). В іншому випадку строк гарантійного обслуговування розпочинається через три місяці з дати укладання договору;
  3. учасник здійснює гарантійне обслуговування протягом шести місяців за дати поставки, а після замовник може звертатися до виробника товару. Якщо в тендерній документації не було вимог до строку гарантійного обслуговування, то учасник може і скоротити його в частині своїх зобов’язань.

Гарантійний лист від виробника

Якщо гарантійний лист надає виробник товару для участі у тендері його представника, дилера чи дистрибютора, то текст гарантійного листа має відповідати вимогам тендерної документації.

Приклад

Замовник вимагав підтвердити, що виробник товару здійснюватиме гарантійне обслуговування товару протягом 12 місяців. У гарантійному листі варто зазначити, що виробник підтверджує здійснення гарантійного обслуговування  товару, що пропонує учасник, протягом 12 місяців

Якщо нема окремих вимог у тендерній документації до ознак гарантованого, то виробник може просто зазначити, що він гарантує гарантійне обслуговування товару протягом 12 місяців, указавши про який саме товар йдеться.

Замовники можуть вимагати щоб у гарантійному листі було зазначено посилання на тендер, конкретна назва предмета закупівлі, правові підстави учасника пропонувати товар чи інші умови, що пов’язані із виробником. Їх слід виконати або ж якщо це не можливо, то оскаржити.

Оскарження вимог про гарантійні листи досить часто зустрічається, адже замовники часто прописують такі вимоги саме з метою обмеження участі потенційних постачальників, які є посередниками і не пропонують товар безпосередньо від виробника.

Бланк гарантійного листа

Загальні вимоги до оформлення гарантійного листа такі ж, як до службових листів, однак є певні особливості. Гарантійний лист оформлюють на бланку для листів, форму якого затверджує локальний нормативний акт організації — Інструкція з діловодства. Розглянемо детальніше

Текст гарантійного листа

Здебільшого гарантійний лист має містити відомості фінансового або матеріального характеру. Якщо банківські реквізити, номер ІВ організації — автора документа, адресанта записали на бланку листа в реквізиті «Довідкові дані про організацію», їх додатково зазначають і в тексті.

Заголовок гарантійного листа

У деяких «гарантійках» заголовок обов’язковий.

Печатка на гарантійному листі

Раніше гарантійні листи всі обов’язково засвідчували гербовою чи основною печаткою підприємства. Наразі ця вимога втратила актуальність — до Господарського та Цивільного кодексів України внесли зміни, що не зобов’язують суб’єктів господарювання використовувати печатки.

Якщо немає печатки організації, на прохання, підписи керівника та головного бухгалтера на гарантійному листі можуть підтвердити нотаріально.

Підпис на гарантійному листі

Підписувати лист і проставляти перед назвою посади прийменник за або правобічну похилу риску не можна. У разі заміщення керівника за наказом чи розпорядженням до найменування посади додають скорочення «В. о.». 

Олександр Денисенко експерт, член Центральної експертно-перевірної комісії Державної архівної служби України, Київ
Законодавство не встановлює відповідальності для підприємства, що не дотримує ДСТУ 4163:2020. Проте суд може визнати, що документ, складений із порушенням вимог стандарту, — неналежний та недопустимий доказ. Розглянемо приклади з практики

Інші гарантійні листи у тендері

Замовники також можуть вимагати гарантійні листи про отримання та надання необхідних документів на момент постачання товару, виконання робіт чи надання послуг:

  • дозвільних;
  • сертифікаційних;
  • реєстраційних.

Це пов’язано із тим, що такі документи іноді вимагають багато часу на оформлення або ж затрат на їх отримання. Якщо учасник не впевнений, що стане переможцем і з ним буде укладено договір, він не захоче витрачатися на відповідні документи, а тому не прийде на тендер. В той же час, можливість отримати такі документи до моменту постачання дозволить йому брати участь у тендері і нести витрати тільки у разі отримання перемоги.

Щоб перевірити, чи правильно оформлений гарантійний лист на тендер, скористайтесь зразками.

❓ Чи може постачальник оформлювати первинні документи в електронній формі

Зразок гарантійного листа

Пропонуємо зразок гарантійного листа щодо здійснення гарантійного обслуговування

Гарантійний лист: зразок, шаблон, бланк Скачати зразок

Гарантійний лист від виробника: зразок

Вимогу про гарантійний лист від виробника товару можна зустріти і в тендерах на закупівлю послуг чи робіт. Наприклад, гарантійний лист від виробника деталей до автомобіля при закупівлі послуг з технічного обслуговування чи ремонту відповідного автомобіля. Те ж саме при закупівлі робіт якщо вони передбачають установлення та відповідно закупівлю обладнання.

Зразок гарантійного листа на виконання робіт

Зразок гарантійного листа на виконання робіт Скачати зразок

Зразок гарантійного листа на надання послуг

Зразок гарантійного листа на надання послуг Скачати шаблон

Зразок гарантійного листа на поставку товару

гарантійний лист на товар Скачати шаблон



зміст

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді