Забезпечення стійкості та безпеки економіки шляхом сприяння дотриманню конкуренції та припинення порушень на енергетичних ринках, ринках банківських та фінансових послуг, світлих нафтопродуктів, контролю за державною допомогою та виявлення й припинення порушень під час приватизації державного майна – пріоритетні напрямки роботи Антимонопольного комітету України у 2023 році.
Обрати ▶ 29 грудня 2022 року на своєму засіданні АМКУ затвердив відповідний перелік:
- Адвокатування та/або виявлення й припинення порушень конкурентного законодавства на ринках банківських та фінансових послуг;
- Адвокатування та/або виявлення й припинення порушень конкурентного законодавства на енергетичних ринках (електрична енергія та природний газ);
- Адвокатування та/або виявлення й припинення порушень конкурентного законодавства на ринках світлих нафтопродуктів (пального);
- Виявлення та припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції у сфері приватизації державного майна через конкурсні процедури;
- Дослідження стану конкуренції на ринках будівельних матеріалів;
- Нормативно-правове забезпечення та адвокатування системи моніторингу і контролю державної допомоги суб’єктам господарювання;
- Посилення співпраці з конкурентними відомствами держав членів ЄС.
«Перед країною зараз стоять дуже серйозні виклики. У майбутньому їх буде ще більше. Усі ми віримо у нашу Перемогу, тож маємо бути готовими до складного і тривалого процесу повоєнної відбудови країни уже зараз. Внаслідок війни ринки уже зазнали докорінних змін. І якими вони будуть після закінчення війни – ми поки що можемо лише припускати. Водночас уже зараз є розуміння, що чимало з них відбудовуватимуться не на «старому фундаменті», а за новими високотехнологічними стандартами. Тому ми зосередили свою увагу саме на тих сферах, які будуть відігравати ключову роль у цих процесах», - зазначила коментуючи ухвалене рішення голова АМКУ Ольга Піщанська.
Джерело: офіційний сайт АМКУ
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
У консультації розглянемо, що таке корупційні ризики в публічних закупівлях та на що зважати замовнику під час планування закупівлі