Затверджено механізм, спрямований на підтримку нацвиробника будматеріалів на внутрішньому ринку

Уряд затвердив Порядок застосування національних стандартів для будівельної продукції, що надається на ринку та не охоплюється або не повністю охоплюється національними стандартами для цілей застосування Закону України «Про надання будівельної продукції на ринку».

Відповідна постанова опублікована на Урядовому порталі. Про це повідомила заступник Міністра розвитку громад та територій України Наталія Козловська.

«Затверджений Порядок встановлює умови та механізм надання на ринку будівельної продукції, яка призначена для внутрішнього ринку України та не виробляється в країнах-членах ЄС, а отже європейські стандарти щодо такої продукції, передбачені чинним законодавством, відсутні. Запропонований механізм дозволить забезпечити інтереси національних виробників будівельної продукції, які працюють виключно на внутрішньому ринку, і водночас дотримання необхідного рівня безпеки та якості такої продукції», — наголосила Наталія Козловська.

Зазначимо, що із набуттям чинності 1 січня 2023 року Закону України «Про надання будівельної продукції на ринку» (Регламент ЄС 305/2011) виробник має складати декларацію, яка повинна відображати показники будівельної продукції, пов’язані з її суттєвими експлуатаційними характеристиками, згідно з відповідними регламентними технічними специфікаціями, зокрема:

  • національними стандартами для цілей Закону (що є ідентичними відповідним гармонізованим європейським стандартам);
  • європейськими документами з визначення прийнятності;
  • національними документами України з визначення прийнятності.

Відтак постанова встановлює механізм надання на ринку будівельної продукції, яка не виробляється в країнах-членах ЄС та призначена для внутрішнього ринку України. У цьому випадку, виробник розуміючи свої потреби, ініціює розроблення необхідного національного стандарту та звертається до відповідного технічного комітету стандартизації. Мінрегіон включає національний стандарт до Переліку національних стандартів за зверненням виробника будівельної продукції, технічного комітету стандартизації, інших заінтересованих сторін.

Зазначений механізм сприятиме сталій роботі національного виробника на внутрішньому ринку України, насиченню ринку необхідною будівельною продукцією, а також збереженню робочих місць та наповненню місцевих бюджетів.

Нагадаємо, що протягом 2021 року Уряд завершив імплементацію Регламенту (ЄС) №305/2011 на законодавчому рівні, що створило передумови для його практичного впровадження. Зокрема, затверджені категорії будівельної продукції, встановлені системи оцінки та перевірки стабільності показників будівельної продукції, врегульовані питання призначення органів з оцінки відповідності та органів з визначення технічної прийнятності, а також визначено орган ринкового нагляду за будівельною продукцією, прийняті як національні європейські гармонізовані стандарти щодо будівельної продукції та затверджені переліки регламентних технічних специфікацій.

Наразі Мінрегіон продовжує роботу з гармонізації національної нормативної бази щодо будівельної продукції.

Джерело: офіційний сайт Мінрегіону

 

 

 

 

Статті за темою

Усі статті за темою

Індикатори ризиків публічних закупівель 2025

У вересні 2024 року Мінфін оновив методику визначення та перелік індикаторів ризиків. Пояснимо, що собою являють індикатори ризику, як вони впливають на закупівлі та що потрібно враховувати замовникам у 2025 році
6317

Що таке конфлікт інтересів

Якщо ви проводите публічні закупівлі, маєте чітко розуміти, що таке «конфлікт інтересів». Якщо цього не врахуєте, ризикуєте наразитися на штраф та визнання договору недійсним. Головне про види конфліктів, відповідальність та запобігання їм — роз’яснює експерт
10415

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
17519

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
47615

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді