Чи подавати до Казни протокол УО як підтвердний документ
Мінфін наказом від 20.11.2024 № 593 затвердив зміни до Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23 серпня 2012 року № 938.
Згідно Порядку, у процесі казначейського обслуговування коштів місцевих бюджетів органи Казначейства:
- приводять у відповідність нормативи відрахувань платежів, визначених бюджетним законодавством, між державним і місцевими бюджетами, між рівнями місцевих бюджетів до змін, внесених законодавством до таких нормативів;
- перераховують тимчасово вільні кошти з рахунків місцевих бюджетів відповідно до Порядку розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів шляхом придбання державних цінних паперів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2018 року № 544;
- перераховують тимчасово вільні кошти з рахунків місцевих бюджетів відповідно до Порядку розміщення тимчасово вільних коштів місцевих бюджетів на вкладних (депозитних) рахунках у банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року № 6.
Окрім того, Порядок доповнено нормою, що у разі прийняття рішення відповідною місцевою радою про обслуговування власних надходжень бюджетних установ у банках державного сектору такі надходження перераховуються органами Казначейства наступного робочого дня на підставі платіжних інструкцій, наданих розпорядниками бюджетних коштів, на поточні рахунки розпорядників бюджетних коштів, відкриті в банках державного сектору.
Згідно Порядку деякі пункти глави 10 «Здійснення видатків розпорядниками бюджетних коштів та одержувачами бюджетних коштів» наказу Мінфіну від 23.08.2012 № 938, викладено в наступній редакції:
- підтвердні документи (договори, звіти про результати проведення процедури закупівлі, інші підтвердні документи) надаються у разі потреби здійснення авансування, поетапної оплати зареєстрованих бюджетних фінансових зобов'язань тощо (абз. 4 п. 10.1 гл. 10);
- кошти, що помилково зараховані на один із рахунків розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів), перераховуються за призначенням на інший рахунок на підставі письмового звернення та платіжної інструкції розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів) (абз. 2 п. 10.4 гл. 10);
- орган Казначейства при здійсненні видатків шляхом проведення платежів з рахунків розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів) надає розпоряднику бюджетних коштів (одержувачу бюджетних коштів) виписки з рахунків про здійснені операції у вигляді електронного реєстру платіжних інструкцій за результатами попереднього операційного дня (абз. 1 п. 10.5 гл. 10);
- платіжна інструкція, подана в електронній формі та не прийнята до виконання, повертається засобами системи Казначейства з накладанням кваліфікованого електронного підпису особами, посадовими обов’язками яких передбачено накладання такого підпису, із зазначенням причини її повернення без виконання (абз. 15 п. 10.8 гл. 10);
- на зворотному боці платіжної інструкції, не прийнятої у зв'язку з причинами, зазначеними у підпунктах «а», «д»-«ж», зазначаються причини повернення без виконання та дата її повернення за підписами керівника структурного підрозділу (заступника керівника структурного підрозділу) і виконавця (абз. 16 п. 10.8 гл. 10).
Також відповідно до Порядку, фінансові органи готують та подають до органів Казначейства із застосуванням «АС «Є-Звітність»:
- щомісяця (починаючи зі звіту за січень – грудень 2024 року), щокварталу та щороку:
- інформацію про стан місцевих боргів;
- інформацію про стан гарантованих Автономною Республікою Крим, обласними радами та територіальними громадами боргів;
- інформацію про надані місцеві гарантії
- інформацію про виконання показників розподілу видатків місцевого бюджету (починаючи з періоду за І квартал 2024 року;
- щокварталу та щороку – інформацію про виконання показників розподілу видатків місцевого бюджету.
Наказ Міністерства фінансів України від 20.11.2024 № 593 набирає чинності з дня його офіційного опублікування.