Що передбачають новації у поверненні помилково/надміру зарахованих коштів до бюджетів

Мінфін відкоригував Порядок повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затверджений наказом від 03.09.2013 № 787 (далі — Порядок). Більшість правок косметичні. Та є й новації

Порядок визначає нову процедуру — перерахування платежів, помилково або надміру зарахованих до відповідних бюджетів, у рахунок сплати інших платежів незалежно від виду бюджету на відповідні бюджетні рахунки для зарахування надходжень. Виняток — кошти, зараховані через єдиний рахунок.

Якщо кошти зараховано помилково до відповідного бюджету у зв’язку з доведенням органом, що контролює справляння надходжень бюджету, органом, який веде облік заборгованості в розрізі позичальників, до платника неправильних реквізитів рахунку за надходженнями, — їх зараховують до відповідного бюджету без заяви цього платника. Виняток — податки, збори, пені, платежі, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС та органи Держмитслужби.

Відповідний орган, що контролює справляння надходжень бюджету, орган, який веде облік заборгованості в розрізі позичальників, засобами системи Казначейства формують подання в електронній формі (додаток 1 до Порядку) та подають його до відповідного головного управління Казначейства за місцем зарахування платежу до бюджету, Казначейства.

Окрім цього, у разі повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного бюджету в іноземній валюті, Казначейство протягом п’яти робочих днів з дня отримання заяви або подання (висновку) надає до банку платіжну інструкцію на повернення коштів та копії відповідних документів (заяви, подання (висновку), судового рішення тощо), необхідних для здійснення валютного нагляду

Джерело: наказ Мінфіну «Про затвердження Змін до Порядку повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів» від 05.05.2023 № 234

Статті за темою

Усі статті за темою

Стаття 631 ЦК: у договорі про закупівлю та у додаткових угодах

Замовники часто звертають увагу на положення частини 3 статті 631 ЦК, коли укладають договори про закупівлі. Проконсультуємо, коли можна застосувати цю норму у період воєнного стану, а колі — ні. Пояснимо ризики
52465

Попередня оплата в бюджетних установах 2025

Дізнайтеся, за яких умов бюджетна установа може встановити у договорі вимогу про попередню оплату за Постановою № 1170. Також ви дізнаєтеся про деякі підводні камені встановлення такої вимоги
15136

Термін реєстрації договору в Казначействі: шпаргалка

До порядку реєстрації зобов’язань в органах Казначейства внесли зміни. Вчасно зареєструвати зобов'язання за договором про закупівлю, прямим договором, договором про закупівлю через електронний каталог допоможе наша шпаргалка
5013

Комунальні послуги: обираємо КЕКВ та проводимо закупівлю

Закупівлі комунальних послуг складають значну частину витрат замовників. Для їх проведення необхідно коректно визначити предмет закупівлі та відповідний код економічної класифікації видатків (КЕКВ). Детальніше про це – у статті
3392

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді