Не все чинне, що не скасоване, або Чи подавати звіт № 1-торги
Перша половина року промайнула, як і не було, а розпорядники бюджетних коштів і досі не впевнені, чи потрібно цьогоріч подавати до органів статистики форму державного статистичного спостереження № 1-торги «Звіт про здійснення державних закупівель» (далі — звіт № 1-торги). Як же так?
Можливо, річ у тім, що ми звикли покладатися тільки на офіційне скасування документів. А нині нічого такого «скасувального» для звіту № 1-торги немає. Тож і форма звіту № 1-торги, затверджена наказом Держстату від 12.11.2014 № 334, і роз’яснення Держстату від 24.11.2014 № 17.4-12/49 (далі — Роз’яснення № 17.4-12/49) про заповнення форми — усе ще чинні. Ці документи передбачають, що звіт № 1-торги слід подавати до органів статистики не пізніше 16-го числа місяця, наступного за звітним періодом (кварталом).
Для найобережніших особливим стимулом перестрахуватися й таки подати звіт № 1-торги є застереження про відповідальність — якщо не подати цей звіт у встановлені строки, то ось що буде
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, тягнуть за собою накладення штрафу на громадян — від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб та громадян — суб’єктів підприємницької діяльності — від п’ятнадцяти до двадцяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
(ст. 186-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення)
Так, зручно й безпечно мати офіційне роз’яснення з кожного конкретного питання. Але ж є ще й логіка. Уважно читаємо підпункт 1.1 Роз’яснення № 17.4-12/49:
Форма державного статистичного спостереження № 1-торги (квартальна) «Звіт про здійснення державних закупівель» (далі — форма № 1-торги) містить узагальнену інформацію щодо закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти для забезпечення державного нагляду та контролю за використанням бюджетних коштів відповідно до Закону України «Про здійснення державних закупівель» (№ 1197 — прим. ред.).
А Закон цей втратив чинність. Немає закону — немає й правил, ним установлених. Виходить, звіт № 1-торги «самоскасувався».
І Держстат врахував це. У Загальному табелі (переліку) форм державних статистичних спостережень на 2017 рік, затвердженому наказом Держстату від 29.12.2016 № 259, звіту форми № 1-торги немає.
Табель містить перелік усіх форм державних статистичних спостережень: форм звітності, анкет, інших статистичних формулярів, необхідних для проведення державних статистичних спостережень, крім фінансової звітності.
Перелік форм структурований відповідно до Довідника розділів статистики, затвердженого наказом Держстату від 16.04.2014 № 98. За кожною формою, відповідно до наказів про їх затвердження, наводиться її найменування, індекс і періодичність, зазначається, хто подає, та встановлюються строки подання.
Нині працюємо за Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (далі — Закон № 922).
І тут є ще один, практичний, доказ того, що звіт № 1-торги — у минулому.
Закон № 922 каже, що закупівлю можна провести шляхом однієї з таких процедур:
- відкриті торги;
- конкурентний діалог;
- переговорна процедура закупівлі.
Усі ці процедури замовник здійснює через електронну систему закупівель (ч. 1 ст. 12 Закону № 922).
А за результатами публічних закупівель, проведених в електронній системі, на практиці неможливо заповнити форму № 1-торги.
Про державне статистичне спостереження за ф. № 1-торги
Лист Державної служби статистики України
від 27.12. 2016 № 08.1-11/300-16
Державна служба статистики повідомляє, що проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України, що регулюють державну статистичну діяльність», розроблений Держстатом у 2015 році й зареєстрований у Верховній Раді України 24.11.2015 за № 3512 (повторно зареєстрований 04.05.2016 за № 4584), не був прийнятий, тому респондента у звіті та формою № 1-торги та січень — грудень 2016 року мають відображати дані лише щодо тих процедур, які проведені відповідно до вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель».