Прямий договір після двох відмін спрощеної закупівлі

UA RU
Замовник хоче укласти прямий договір на закупівлю після скасування двох спрощених процедурзакупівель. З’ясуймо, хто має укладати такий договір – уповноважена особа, яка відповідає за спрощені закупівлі чи тендерний комітет, який здійснює закупівлі до 50 тис. грн без застосування ЕСЗ? Якими документами підтвердити відміну?


Пункт 1 частини 7 статті 3 Закону «Про публічні закупівлі» дає замовнику право не застосовувати порядок проведення спрощених закупівель, щоб придбати товари, роботи, послуги у разі, якщо він двічі відмінив спрощену закупівлю через відсутність учасників та дотримав всіх умов.

Стаття 11 Закону № 922 покладає відповідальність за організацію, проведення процедури закупівлі та спрощеної закупівлі на уповноважену особу (УО). Вона не визначає, хто є відповідальним за непроведення спрощеної закупівлі на підставах, встановлених Законом.

Як призначити уповноважену особу: оберіть свій варіант

Тож особу, що відповідає за організацію придбання товарів, робіт і послуг без застосування порядку спрощеної закупівлі, слід закріпити управлінським рішенням керівника. Оскільки за організацію спрощених закупівель відповідає уповноважена особа, то й за їх непроведення у випадках, регламентованих частиною 7 статті 3 Закону № 922, доцільно покласти відповідальність на УО. Пропишіть це у Положенні про роботу уповноваженої особи. Важливо обумовити в документі й обов’язок уповноваженої особи обґрунтовувати підстави незастосування спрощеної закупівлі.

Прямий договір після двох відмін спрощеної закупівліВажливо! Закон № 922 дозволяє доручити тендерному комітету лише організацію та проведення процедур закупівель. Отже, він не може відповідати за інші закупівлі у замовника. Більше про різницю в роботі ТК та УО дізнайтеся у статті «Тендерний комітет чи уповноважена особа».

ЕСЗ автоматично відміняє спрощену закупівлю, якщо немає пропозицій учасників для участі в ній і така ситуація повторюється двічі.

Щоразу в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі замовник зазначає однакові:

  • предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики,
  • вимоги до учасників.

При цьому відсутня заборона змінювати вартісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.

Як обґрунтувати непроведення спрощеної закупівлі після двох відмін

Обґрунтовуйте застосування такої підстави документами, що підтверджують факт двох відмін через відсутність учасників. Для цього знадобляться:

  • два рішення уповноваженої особи про відміну. Тобто, попри те що ЕСЗ у такому випадку відміняє закупівлю автоматично, оформіть таку відміну протокольним рішенням;
  • два повідомлення про відміну спрощеної закупівлі, оприлюднені в ЕСЗ.

Обов'язково зазначайте інформацію про закупівлю в річному плані закупівель. І річний план, і зміни до нього оприлюднюйте в ЕСЗ протягом п’яти робочих днів з дня їх затвердження.

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді