Нові нормативно-правові акти та зміни в законодавстві за липень 2023 року, на які варто зважати замовнику

Автор
головний редактор порталу «Держзакупівлі»
Підсумовуємо законодавчі нововведення липня. Переконайтеся, що нічого не пропустили!

Перегляньте зміни за минулі місяці:

• червень

• травень

• квітень

• березень

• лютий

• січень

Отримайте безплатний доступ на цілу добу

Дата набрання чинності

Суть змін

Підстава

29.07.2023

В Україні мають створити Державний реєстр санкцій

ВРУ доповнила Закон України «Про санкції» від 14.08.2014 № 1644-VII статтями 5-3, 5-4, які визначають правові засади функціонування Державного реєстру санкцій.

Згідно з пунктами 1, 2 Розділу ІІ Закону № 3223 вказані положення вводяться в дію з дня початку функціонування Державного реєстру санкцій, але не пізніше шести місяців з дня набрання чинності Законом № 3223 (29.07.2023).

У Реєстрі зазначатиметься така інформація (види реєстрових даних):

1) підстави для застосування, скасування чи внесення змін до санкцій;

2) перелік санкцій, що застосовуються, скасовуються чи змінюються, у розрізі кожної особи, щодо якої застосовані санкції;

3) органи державної влади та інші державні органи, відповідальні за виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України про застосування, скасування чи внесення змін до санкцій;

4) перелік осіб, щодо яких застосовано санкції, та відомості для їх ідентифікації, зокрема:

  • для юридичної особи — найменування, місцезнаходження, країна реєстрації (за відсутності відомостей про країну реєстрації — інформація про відсутність реєстрації в Україні) та/або реєстраційний (ідентифікаційний) номер/податковий номер, інші відомості, що її ідентифікують;
  • для фізичної особи — ім’я, що залежно від національних традицій може складатися з прізвища, власного імені та по батькові (за наявності), дата народження та/або реєстраційний номер облікової картки платника податків чи ідентифікаційний номер (для іноземців та/або осіб без громадянства), громадянство (за відсутності відомостей про громадянство — інформація про відсутність в особи громадянства України), унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
  • відомості про іноземну державу або невизначене коло осіб певного виду діяльності, до яких застосовано санкції;
  • інші відомості, що їх ідентифікують (за наявності);

5) відомості про суб’єкта внесення пропозиції про застосування, скасування чи внесення змін до санкцій стосовно кожної особи, щодо якої застосовані санкції;

6) інші відомості, визначені Положенням про Державний реєстр санкцій.

Реєстр зафункціонує, як тільки апарат Ради національної безпеки і оборони України опублікує відповідне повідомлення у газеті «Голос України»

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо застосування санкцій» від 13.07.2023 № 3223-IX 

21.07.2023

Зміни до оборонних закупівель

КМУ своєю постановою від 18.07.2023 № 736 (далі — Постанова № 736) вніс зміни до:

Постановою № 736 КМУ доповнив Особливості № 1275 розділом «Проведення закупівель озброєння, військової та спеціальної техніки, ракет і боєприпасів та їх складових частин, а також послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин».

Також Постановою № 736 КМУ визнав такими, що втратили чинність, постанову «Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану» від 20.03.2022 № 335 та постанови, які вносили зміни до неї

постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 18.07.2023 № 736

21.07.2023

КМУ вніс зміни до порядку фінансування військових адміністрацій

КМУ змінив пункт 5 Порядку фінансового забезпечення діяльності військових адміністрацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.04.2022 № 397.

Відтак Головнокомандувач Збройних Сил за поданням начальника відповідної військової адміністрації затверджує структуру і штатний розпис:

  • обласних військових адміністрацій;
  • Київської міської військової адміністрації;
  • районних військових адміністрацій;
  • військових адміністрацій населених пунктів, розташованих в областях, у яких не утворені обласні військові адміністрації.

Начальник відповідної військової адміністрації затверджує кошториси і плани асигнувань таких військових адміністрацій.

Структуру, штатний розпис районних військових адміністрацій та військових адміністрацій населених пунктів, розташованих в областях, у яких утворені обласні військові адміністрації, затверджує начальник відповідної обласної військової адміністрації.

Начальник такої обласної військової адміністрації також затверджує їх кошториси і плани асигнувань за погодженням з фінансовим структурним підрозділом такої обласної військової адміністрації

Постанова КМУ «Про внесення зміни до пункту 5 Порядку фінансового забезпечення діяльності військових адміністрацій» від 18.07.2023 № 735

20.07.2023

КМУ доповнив Перелік наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвержений постановою від 21.10.2015 № 835 (далі — Перелік).

Перелік містить набори данних, які розпорядники інформації зобов’язані оприлюднювати у формі відкритих даних.

До Переліку, у розділі про Мінінфраструктури, КМУ додав:

• Реєстр про співробітництво територіальних громад;

• Перелік національних стандартів для цілей застосування технічного регламенту будівельних виробів (продукції);

• Відомості про містобудівну документацію, зокрема метадані містобудівної документації, які невід’ємно пов’язані через систему гіперпосилань із електронними копіями відповідної документації (документів), розміщеної (розміщених) на інтернет-ресурсах уповноважених органів містобудування та архітектури і виконавчих органів місцевого самоврядування;

• Реєстр теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії;

• Реєстр угод про транскордонне співробітництво;

• Реєстр підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості;

• Відомості з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а саме:

  • інформація про ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
  • інформація про професійну атестацію виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, фахівців з аудиту енергетичної ефективності будівель, фахівців з обстеження інженерних систем, а також відомості про таких виконавців і фахівців;
  • інформація про експертні організації, що проводять експертизу проектної документації на будівництво об’єктів;
  • відомості про саморегулівні організації у сфері архітектурної діяльності та делегування їм повноважень щодо проведення професійної атестації та відомості про саморегулівні організації у сфері енергетичної ефективності;

• Єдиний реєстр документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, який є невід’ємною архівною складовою частиною Реєстру будівельної діяльності електронної системи;

• відомості про базові організації в будівництві;

• будівельні норми, зокрема контрольні примірники будівельних норм;

• перелік національних стандартів для цілей застосування Закону України «Про надання будівельної продукції на ринку»

постанова КМУ «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань роботи Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» від 18.07.2023 № 727

17.07.2023

Мін’юст затвердив Порядок надання юрособою пояснень та/або документів для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника та/або структуру власності юрособи (далі — Порядок).

Порядок визначає процедуру надання юрособою держреєстратору пояснень та документів для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника (далі — КБВ) та структуру власності юрособи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (ЄДР), у випадку виявлення можливої недостовірності такої інформації, а також порядок їх розгляду держреєстратором.

Зокрема, у Порядку передбачили, що:

  • держреєстратор упродовж 3 р. дн. з дати внесення до ЄДР відмітки про можливу недостовірність інформації про КБВ та/або структуру власності юрособи направляє такій юридичній особі вимогу;
  • вимогу підписує держреєстратор та направляє за місцезнаходженням юрособи, вказаним у ЄДР, рекомендованим поштовим відправленням або поштовим відправленням з оголошеною цінністю з повідомленням про вручення;
  • юрособа упродовж 10 р. дн. з дня отримання вимоги повинна надати держреєстратору пояснення та документи для підтвердження відомостей про КБВ та/або структуру її власності;
  • пояснення разом з підтвердними документами юрособа надає або надсилає у паперовій формі держреєстратору рекомендованим поштовим відправленням з повідомленням про вручення;
  • держреєстратор упродовж 2 р. дн. після отримання від юридичної особи пояснень та підтвердних документів розглядає їх

Наказ Мін’юсту «Про затвердження Порядку надання юридичною особою пояснень та/або документів для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника та/або структуру власності юридичної особи, а також порядку їх розгляду» від 14.06.2023 № 2211/5

11.07.2023

Медичних замовників зобов’язали купувати ліки і медвироби в Prozorro Market

Заклади охорони здоров’я закуповуватимуть ліки та медвироби на суму від 50 тис. грн в електронному каталозі.

КМУ вніс чергові доповнення до Особливостей. А саме, зобов’язав замовників, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних державних (військових) адміністрацій та КМДА, закупівлі ліків та медвиробів вартістю від 50 тис. грн, проводити з використанням електронного каталогу. Якщо ж закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту ціни пропозицій постачальників не відбулася, замовники мають:

  • або проводити відкриті торгів, не збільшуючи при цьому очікуваної вартості закупівлі,
  • або повторно оголошувати запит пропозицій постачальників в електронному каталозі.

Перелік лікарських засобів та медичних виробів, закупівля яких здійснюється закладами охорони здоров’я, структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій з використанням електронного каталогу, визначає додаток до Особливостей.

Закупівлі ліків та медвиробів, розпочаті до набрання чинності новими положеннями Особливостей, замовники завершують у порядку, за яким розпочинали закупівлю.

постанова КМУ «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 07.07.2023 № 686

11.07.2023

КМУ відкоригував механізм використання коштів, передбачених МОЗ у держбюджеті за програмою «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру».

МОЗ як головний розпорядник та виконавець програми та ДП «Медичні закупівлі України» як одержувач коштів контролюють своєчасність, достовірність та зміст заявок, проводять аналіз зібраних заявок задля забезпечення функціонування ефективної системи закупівель лікарських засобів, медичного обладнання, медичних виробів та допоміжних засобів до них, а також своєчасного забезпечення пацієнтів необхідними якісними, безпечними та ефективними товарами. Встановлення та введення в експлуатацію медобладнання, придбаного за кошти програми, контролює МОЗ.

Також МОЗ:

  • затверджує зведені показники потреби в товарах та послугах, що закуповуватимуть за бюджетні кошти, з урахуванням аналізу зібраних заявок та потреби, розрахованої на національному рівні, а також інформації про залишки, очікувані поставки та використання товарів;
  • МОЗ визначає незнижувальний і максимальний рівень залишку товарів для сталого та безперервного забезпечення пацієнтів ліками та медвиробами.

Розподіл ліків, медвиробів та допоміжних засобів до них (крім медобладнання) проводять з урахуванням потреби, зазначеної в заявках або визначеної на національному рівні, а також з урахуванням відомостей про середньомісячне споживання товарів, залишок товарів на складах і в закладах охорони здоров’я, очікувані поставки товарів у заклади. Розподіл медобладнання проводить МОЗ або за рішенням МОЗ — ДП «Медичні закупівлі України» за результатами аналізу заявок, поданих структурними підрозділами з питань охорони здоров’я та підпорядкованими установами, з огляду на відповідність критеріям, які визначені МОЗ, зокрема щодо наявності відповідної матеріально-технічної бази, приміщень, необхідних для встановлення та експлуатації медичного обладнання, та персоналу.

Своєю чергою, ДП «Медичні закупівлі України»:

  • проводить щокварталу моніторинг рівня забезпечення товарами, щоб вчасно провести закупівлю та не допустити зменшення кількості товарів нижче незнижувального та накопичення вище максимального рівня залишку;
  • під час планування закупівель товарів враховує інформацію про залишки товарів та очікувані поставки товарів, зокрема такі, що закуплені за рахунок бюджетних коштів у минулих бюджетних періодах та отримані з інших джерел, не заборонених законом.

При цьому, якщо за результатами проведених переговорів стосовно договорів керованого доступу досягнуто домовленостей із заявником про застосування інших умов збору заявок, визначення потреби та розподілу лікарських засобів, що є предметом закупівлі за договорами керованого доступу, такі умови визначають в договорах керованого доступу, а інформацію про них розміщують на офіційному сайті МОЗ

постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» від 07.07.2023 № 687

06.07.2023

КМУ вніс чергові зміни в Особливості, що стосуються запиту ціни пропозицій.

Змін зазнав пункт 12 Особливостей, що регулює закупівлю в електронному каталозі товару вартістю від 100 тис. грн, а саме вимагає для такої закупівлі проводити відбір постачальника за запитом ціни пропозицій.

Тож замовники, які вирішили купити товар у Prozorro Market, незалежно від суми закупівлі:

  • оголошуватимуть запит ціни пропозицій;
  • зазначитимуть характеристики замовлення.

Також нові положення пункту 12 Особливостей у запиті пропозицій постачальників:

  • дозволяють для закупівлі товару, вартістю до 500 тис. грн визначити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення, в тому числі конкретну торговельну марку;
  • вимагають для закупівлі товару, вартість якого дорівнює або перевищує 500 тис. грн, зазначати інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення. Кількість пропозицій від постачальників щодо такого товару, що відповідають зазначеним характеристикам, не може бути менше двох.

Ці нововведення запрацюють 1 вересня 2023 року.

Окремі вимоги оновлений пункт 12 Особливостей вже містить для таких замовників, як ДУ «Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України», установи виконання покарань, слідчі ізолятори. Якщо такий замовник оголосив запит ціни пропозицій і його переможець підтвердив замовлення протягом двох робочих днів, але не уклав із замовником договору про закупівлю, адміністратор каталогу за зверненням замовника блокує можливість для такого постачальника подавати пропозиції впродовж 90 календарних днів. Адміністратор каталогу розглядатиме такі обґрунтовані звернення замовника з інформацією про порушення протягом трьох робочих днів.

Детальніше про зміни тут. https://dz.expertus.com.ua/recommendations/21640

постанова КМУ «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань публічних закупівель» від 04.07.2023 № 677

06.07.2023

КМУ вніс зміни в положення, які передбачають екстрену державну реєстрацію лікарських засобів, медичних імунобіологічних препаратів, препаратів крові, що виробляються або постачаються в Україну протягом періоду дії воєнного стану.

Відтак строк дії реєстраційних посвідчень на лікарські засоби продовжується на території України з дати закінчення строку дії реєстраційного посвідчення на один рік та/або на період дії воєнного стану в Україні, та/або на шість місяців з дня припинення або скасування воєнного стану в Україні із внесенням інформації про продовження строку дії реєстраційного посвідчення на такий лікарський засіб до Державного реєстру лікарських засобів.

Ідеться про лікарські засоби, які зареєстровані за вимогами Порядку екстреної державної реєстрації лікарських засобів, медичних імунобіологічних препаратів, препаратів крові, що виробляються або постачаються в Україну протягом періоду дії воєнного стану, під зобов’язання.

Оновлена в Державному реєстрі лікарських засобів інформація про продовжений строк дії реєстраційного посвідчення на лікарський засіб:

  • засвідчує чинність держреєстрації такого засобу;
  • не потребує видачі нового або заміни дійсного реєстраційного посвідчення.

За бажанням особи, яка подала заяву про екстрену державну реєстрацію лікарського засобу, строк, протягом якого він дозволяється до застосування на території України, може бути скорочено за рішенням МОЗ

Постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 15 квітня 2022 р. № 471» від 04.07.2023 № 673

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді