Нові нормативно-правові акти та зміни в законодавстві за вересень 2023 року

Автор
головний редактор порталу «Держзакупівлі»
Підсумовуємо законодавчі нововведення вересня. Переконайтеся, що нічого не пропустили!
Отримайте безплатний доступ на цілу добу

Перегляньте зміни за минулі місяці:

• червень

• травень

• квітень

• березень

• лютий

• січень

 

Дата набрання чинності

Суть змін

Підстава

01.10.2023

Мін’юст затвердив порядок повідомлення про виявлення розбіжностей в ЄДР

Щоб забезпечити достовірну інформацію про кінцевих бенефіціарних власників в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (далі — ЄДР), Мін’юст затвердив порядок, який визначає процедуру повідомлення Мін’юсту як держателю ЄДР про розбіжності між отриманими суб’єктом первинного фінансового моніторингу в результаті  перевірки та розміщеними в ЄДР відомостями про кінцевих бенефіціарних власників та/або структуру власності юрособи.

Також за затвердженим порядком орган держвлади, правоохоронний орган, інша особа (якщо інформація стосується такої особи) повідомляє Мін’юсту про виявлені розбіжності щодо відомостей про кінцевих бенефіціарних власників та/або структуру власності юрособи

Наказ Мін’юсту «Про затвердження Порядку повідомлення держателя Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань про виявлення розбіжностей між отриманими суб’єктом первинного фінансового моніторингу в результаті здійснення належної перевірки та розміщеними в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відомостями про кінцевих бенефіціарних власників та/або структуру власності юридичної особи» від 12.07.2023 № 2542/5

22.09.2023

Нормуванням у будівництві опікуватиметься Мінінфраструктури

Тепер Мінінфраструктури визначає пріоритети та забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері розвитку місцевого самоврядування, територіальної організації влади та адміністративно-територіального устрою, державної житлової політики, благоустрою населених пунктів, житлово-комунального господарства, надання послуг з управління побутовими відходами, будівництва, містобудування, просторового планування територій та архітектури, технічного регулювання та нормування у будівництві, ціноутворення у будівництві, відновлення та відбудови України після руйнувань, завданих військовою агресією рф з 2014 року.

Також Мінінфраструктури:

  • затверджує, вносить зміни, визнає такими, що втратили чинність, скасовує державні будівельні норми і координує їх розроблення та перевірку, погоджує технічні завдання на розроблення будівельних норм;
  • як суб’єкт нормування у будівництві розробляє, затверджує, вносить зміни до галузевих будівельних норм та визнає їх такими, що втратили чинність;
  • бере участь у межах компетенції у проведенні моніторингу призначених органів з оцінки відповідності та органів з визначення технічної прийнятності

Постанова КМУ «Про внесення змін до Положення про Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України» від 08.09.2023 № 1006

20.09.2023

КМУ оновив умови надання субвенції з держбюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів

Для придбання автобусів пріоритетними є школи, де навчаються в очному або змішаному форматах.

Змішана форма навчання — поєднання очної та дистанційної форм здобуття освіти.

Шкільні автобуси не закуповуватимуть для закладів:

  • загальної середньої освіти, що розташовані на території проведення бойових дій;
  • загальної середньої освіти, що розташовані на тимчасово окупованих територіях;
  • у яких освітній процес провадиться лише онлайн

Постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів» від 15.09.2023 № 986

19.09.2023

КМУ доповнив пункт 13 Особливостей двома новими положеннями

Перше — оновлює підставу для придбання потрібного шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу відповідно до підпункту 15 пункту 13 Особливостей.

Так, замовники зможуть придбавати товари і послуги (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуги з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару для організації захисту працівників об’єктів підприємств, установ та організацій електроенергетичного, ядерно-промислового, вугільно-промислового та нафтогазового комплексів у частині будівництва, створення та облаштування об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту.

Друге — дозволяє не публікувати договір про закупівлю та/або додатки до нього замовникам, які укладатимуть договір про закупівлю відповідно до зазначеного підпункту — підпункту 15 пункту 13 Особливостей

Постанова КМУ «Про внесення змін до пункту 13 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.09.2023 № 981

14.09.2023

До пункту 19 Порядку № 590 додали нові видатки другої черги

КМУ вніс зміни до пункту 19 Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженого постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

Відтак Казначейство та органи Казначейства здійснюють платежі за дорученнями клієнтів з урахуванням ресурсної забезпеченості єдиного казначейського рахунка в такій черговості:

• за видатками загального фонду державного та місцевих бюджетів на:

  • виготовлення проєктної (проєктно-кошторисної) документації, виконання заходів, необхідних для створення та функціонування індустріального парку, включеного до Реєстру індустріальних (промислових) парків;
  • виконання заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру та ліквідації їх наслідків;

• за видатками спеціального фонду державного та місцевих бюджетів на:

  • видатки за рахунок коштів фонду ліквідації наслідків збройної агресії;
  • виконання заходів із запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, природного, соціального характеру та ліквідації їх наслідків

Постанова КМУ «Про внесення змін до пункту 19 Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» від 12.09.2023 № 972

13.09.2023

До завдань Мінекономіки додали санкційну політику

Відтепер Мінекономіки відповідно до покладених на нього завдань:

  • бере участь у реалізації державної санкційної політики в частині питань, пов’язаних з управлінням стягнутими в дохід держави активами осіб, щодо яких застосовано санкції;
  • забезпечує взаємодію центральних органів виконавчої влади з питань підготовки пропозицій про застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) і моніторингу ефективності реалізації санкцій;
  • бере участь у реалізації державної політики у сфері протимінної діяльності в частині гуманітарного розмінування та виконанні міжнародних зобов’язань України з урахуванням національних інтересів у межах своїх повноважень та у взаємодії з Національним органом з питань протимінної діяльності, центром протимінної діяльності та центром гуманітарного розмінування;
  • забезпечує взаємодію центральних органів виконавчої влади з питань протимінної діяльності в частині гуманітарного розмінування

Постанова КМУ «Про внесення змін до пункту 4 Положення про Міністерство економіки України» від 08.09.2023 № 963

13.09.2023

КМУ змінив умови договору на закупівлю рухомого складу

КМУ доповнив порядок, за яким суб’єкти господарювання залізничного транспорту держсектору мають використовувати кошти, передбачені в держбюджеті на оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів.

Тепер у договорах на закупівлю рухомого складу можна передбачати передоплату на таких умовах:

  • розміром — до 65% загальної вартості закупівлі;
  • строком — до 24 місяців

Постанова КМУ «Про внесення зміни до пункту 8 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів, будівництва та реконструкції об’єктів інфраструктури суб’єктів господарювання залізничного транспорту державного сектору економіки» від 08.09.2023 № 960

12.09.2023

КМУ визначив постачальника «останньої надії» природного газу

Нагадаємо, що раніше ГК «Нафтогаз України» повідомила на своєму сайті, що з 22.07.2023 закінчується строк її функцій та обов’язків як постачальника «останньої надії».

Проте КМУ знову визначив ГК «Нафтогаз України» постачальником «останньої надії» — на період воєнного стану та протягом шести місяців після його припинення або скасування

Розпорядження КМУ «Про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «Газопостачальна компанія «Нафтогаз України» постачальником «останньої надії» від 12.09.2023 № 793-р

08.09.2023

Запровадили нові вимоги для підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів

Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затверджений постановою КМУ від 02.08.2022 № 861 (далі — Порядок), оновили.

1. Доповнили новими умови, за яких товари включають до Переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації (далі — Перелік). А саме, коли:

  • виробники товарів мають сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або нацстандартів, якими їх замінили, виданий акредитованим органом з оцінки відповідності;
  • виробники колісних транспортних засобів (ТЗ) мають сертифікат відповідності ТЗ або обладнання чи сертифікат відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначений ідентифікаційний номер (VIN) колісного ТЗ з його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника та місцезнаходження виробника.

2. Вилучили положення, що передбачали щорічне підтвердження виробником відповідності критерію локалізації поточного року товару, включеного до Переліку у попередні роки.

3. Уточнили, що Перелік формується щороку за результатами автоматичного опрацювання поданих виробником заявок на вебпорталі. А запис про включення товару до Переліку чинний протягом року, в якому подана заявка.

4. Передбачили обов’язок для:

  • замовника — визначати в ТД на закупівлю товару з Переліку, вимогу щодо наявності в учасника відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), або нацстандартів, якими їх замінили, виданий акредитованим органом з оцінки відповідності;
  • учасника — подати у ТП копію таких документів, що відповідає зазначеним в ТД вимогам (п. 13-1 Порядку).

Під час закупівлі колісних ТЗ замовник аналогічно визначає відповідні вимоги в ТД щодо наявності в учасника сертифіката відповідності ТЗ або обладнання чи сертифіката відповідності щодо індивідуального затвердження, в якому зазначено ідентифікаційний номер (VIN) колісного ТЗ із його міжнародним ідентифікаційним кодом (WMI) виробника та місцезнаходження виробника . А учасник подає у складі ТП зазначений сертифікат.

5. Уповноважили Держаудитслужбу під час моніторингу процедур закупівель перевіряти відповідність ТП учасника/переможця вимогам щодо ступеня локалізації, визначеним у ТД.

Аудитори зазначатимуть про виявлені невідповідності у висновку про результати моніторингу та інформуватимуть про це Мінекономіки.

6. Доповнили новим формулюванням заявку про включення товару до переліку товарів із підтвердженим ступенем локалізації (додаток 1 до Порядку).

Виробник у заявці підтверджуватиме, з-поміж іншого, що має вже згадані сертифікати

Постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів» від 22.08.2023 № 950

08.09.2023

КМУ затвердив порядок розроблення місцевих планів управління відходами

КМУ схвалив Порядок розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами (далі — Порядок).

За Порядком місцевий план управління відходами (далі — місцевий план) — документ державного планування, що містить комплекс взаємозвʼязаних завдань і заходів, узгоджених за строками та ресурсним забезпеченням з усіма заінтересованими виконавцями, спрямованих на забезпечення сталого управління відходами в населених пунктах в межах території територіальної громади з урахуванням принципів співробітництва органів місцевого самоврядування, сформованих на підставі оцінки поточного стану сфери управління відходами та вже розроблених моделей.

Розробники місцевих планів (далі — розробники) — це виконавчі органи сільських, селищних, міських рад.

Місцевий план розробляють протягом одного року з дня набрання чинності регіональним планом управління відходами у відповідній області. Місцевий план повинен узгоджуватися з регіональним планом управління відходами.

Розроблений проєкт місцевого плану погоджуюють з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями. Відповідні органи забезпечують погодження проєкту місцевого плану протягом 30 календарних днів після надходження матеріалів.

Погоджений проєкт місцевого плану затверджує відповідна сільська, селищна, міська рада. Затверджений місцевий план розробник оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті протягом пʼяти робочих днів з дня його затвердження.

Відповідальність за виконання місцевого плану, цільове та ефективне використання виділених для його виконання коштів несе розробник

Постанова КМУ «Про затвердження Порядку розроблення, погодження та затвердження місцевих планів управління відходами» від 05.09.2023 № 947

07.09.2023

Визначили, які суб’єкти господарювання відновлюватимуть та видалятимуть побутові відходи

КМУ затвердив Порядок визначення суб’єктів господарювання, які здійснюють відновлення та видалення побутових відходів (далі — Порядок).

Порядок встановлює процедуру та механізм визначення суб’єктів господарювання, які здійснюють відновлення та/або видалення побутових відходів (далі — суб’єкти господарювання).

Уповноважений орган, який визначає суб’єктів господарювання, — це:

  • виконавчий орган сільської, селищної, міської ради; або
  • місцева держадміністрація у разі делегування їй повноважень відповідними радами у порядку, встановленому законом.

Рішення щодо кожного суб’єкта господарювання окремо уповноважений орган оприлюднює протягом п’яти робочих днів після його прийняття на офіційному вебсайті.

У рішенні зазначають:

  • вид (види) побутових відходів;
  • обсяги зібраних побутових відходів для їх відновлення та/або видалення згідно з пунктами 10—12 цього Порядку з урахуванням виробничих потужностей відповідного об’єкта оброблення побутових відходів;
  • операція (операції) з відновлення побутових;
  • операція (операції) з видалення побутових відходів;
  • територія (частини території) територіальної громади, з якої на об’єкт оброблення відходів будуть направлятися зібрані побутові відходи для здійснення операцій з відновлення та/або видалення.
  • Суб’єкти господарювання, стосовно яких прийнято рішення, укладають договори з виконавцем послуги з управління побутовими відходами

Постанова КМУ «Про затвердження Порядку визначення суб’єктів господарювання, які здійснюють відновлення та видалення побутових відходів» від 05.09.2023 № 941

 

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді