Якщо потреба у закупівлі товарів, робіт і послуг переноситься з поточного року на наступний

387

Запитання

Замовник у січні 2020 року провів відкриті торги на закупівлю миючих засобів очікуваною вартістю 320 000,00 грн. За результатами тендеру було зекономлено 30 000 грн. Але через те, що з березня місяця розпочався карантин і проведення санітарно-гігієнічних заходів в рази збільшилось закуплені миючи засоби закінчилися у вересні. Замовнику додатково виділити 60 000,00 грн на закупівлю миючих засобів до кінця 2020 року та заплановано на 2021 рік закупити миючих засобів, очікуваною вартістю 480 000, 00 грн. Чи може замовник укласти прямий договір на 30 000,00 зекономлених коштів на закупівлю миючих засобів на період поки буде проводитися спрощена закупівля на 60 000,00 грн, чи йому потрібно оголошувати закупівлю на усю суму 570 000,00 грн заплановану для закупівлі в 2020 і в 2021 роках?

Відповідь

Передумовою здійснення закупівель є планування. Тому, замовник має планувати закупівлю миючих засобів з огляду на наявну потребу та ситуацію з виділеними коштами.

Коли замовник на початку року проводив процедуру відкритих торгів він мав планувати закупівлю з огляду на річну потребу, що забезпечить організацію замовника миючими засобами протягом усього 2020 року.

⚡️ Закупівлі-2021: плануємо за новими вимогами

Зекономлені за результатами цієї процедури закупівлі 30 000,00 грн замовник може використати для закупівлі того ж предмета закупівлі за умови, що в нього обґрунтовано виникла додаткова потреба у збільшенні обсягу цього предмета закупівлі. Саме так і сталося у замовника в окресленій ситуації.

Відповідно до інформаційного листа Мінекономіки від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06 у разі, зокрема:

  1. виникнення нової чи додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити;
  2. виділення додаткових коштів;
  3. перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель;
  4. перерозподілу коштів зекономлених у разі зміни ціни договору про закупівлю в бік зменшення;
  5. перерозподілу коштів, які було заплановано на закупівлю іншого(их) предмету(ів) закупівлі або фінансування інших видатків,

замовник може вносити відповідні зміни до річного плану закупівель, шляхом створення нових та/або редагування/видалення існуючих рядків річного плану з інформацією про закупівлі.

Водночас, ураховуючи поняття “предмет закупівлі”, такий предмет закупівлі (у новоствореному чи відредагованому рядку річного плану) у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору і новим предметом закупівель.

Тому вид закупівлі для такого предмету закупівлі повинен визначатись замовником з урахуванням вартісних меж визначених Законом та з урахуванням категорії замовника.

При цьому зважаючи на те, що планування здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі, очікувана вартість такого предмету закупівлі зазначається замовником саме на момент внесення змін до річного плану, без урахування обсягів закупівель за аналогічним предметом закупівлі, які вже були здійснені у поточному році чи проводяться під час внесення змін в річний план.

Розраховувати очікувану вартість нового предмета закупівель замовник повинен з урахуванням положень Закону, які забороняють ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель.

Таким чином, якщо миючі засоби в організації замовника мали закінчитися орієнтовно до виділення додаткових коштів замовнику, він міг скористатися зекономленими коштами і укласти прямий договір на 30 000,00 грн. Якщо ж миючі засоби закінчилися в періоді, коли замовнику уже виділити додаткові 60 000,00 грн, то замовник повинен розрахувати наявну потребу у миючих засобах, що забезпечить їх до кінця 2020 року і у разі якщо така потреба буде більше ніж на 60 000,00 грн він може залучити зекономлені 30 000,00 грн. При цьому, замовник має обирати вид закупівлі з огляду на загальну суму потреби, тобто якщо потреба очікуваною вартістю 90 000,00 грн, то замовник має оголосити спрощену закупівлю на усю цю суму, а не укладати окремо прямий договір на 30 000,00 грн.

Що стосується закупівель на 2021 рік, то замовник спочатку повинен затвердити річний план на 2021 рік та визначити очікувану вартість та вид закупівлі.

Ураховуючи, що Закон не містить заборон щодо проведення закупівель до набрання чинності Закону про Державний бюджет України та затвердження кошторису, плану використання бюджетних коштів, фінансового плану підприємства, замовник для забезпечення невідкладних потреб у товарах, роботах і послугах у наступному році, може наприкінці поточного року (або на початку наступного року) розпочати закупівлю за відповідним предметом закупівлі.

При цьому, це буде закупівля на 2021 рік і якщо замовник діє в межах БКУ, то він має проводити її як окрему закупівлю, не прив’язуючись до закупівель 2020 року.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

🔥Безплатний вебінар від проєкту «ДеюреЗакупівлі»

Статичний блок для новин

Щоб переглянути вебінар та отримати сертифікат, потрібна попередня реєстрація👇

Зареєструватися

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Як визначити предмет закупівлі для лікарських засобів

Якщо ви проводите закупівлі ліків, маєте обов’язково врахувати, що предмет закупівлі лікарських засобів визначається не за четвертою цифрою й не так, як для медичних виробів. Як правильно діяти, щоб не порушити вимог законодавства — у статті
6345

Класифікатор медичних виробів НК 024:2023

Інформацію про предмет закупівлі медвиробу в електронній системі зазначають за його кодом та назвою відповідно до національного класифікатора НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів». Тож скачайте класифікатор, щоб завжди мати його під рукою
5798

Лоти у відкритих торгах з Особливостями

Поділ предмета закупівлі на лоти може забезпечити більшу конкуренцію серед учасників тендеру. Наприклад, якщо оголосити закупівлю на великий обсяг товару без поділу на частини, не всі потенційні учасники зможуть дотримати технічних вимог до такого предмета закупівлі. Що таке лоти – пояснимо у статті
4012

Порядок визначення предмета закупівлі: що врахувати

Щоб успішно провести закупівлю, замовнику насамперед потрібно точно визначити предмет закупівлі. Адже від цього залежить і вибір виду закупівлі, і якість закупленого, і уникнення поділу предмета закупівлі, а відповідно — і проблем. Що має знати закупівельник про порядок визначення предмета закупівлі? Як правильно визначити предмет закупівлі, щоб не наразитися на покарання, роз’яснює експерт
24045

Державне регулювання цін 2024

Одним з принципів публічних закупівель є максимальна економія, ефективність та пропорційність. У консультації розглянемо, як дотриматися цього принципу при визначенні очікуваної вартості закупівлі предметів, щодо яких проводиться державне регулювання цін і тарифів
1758